آرژانتین با غلبه بر فرانسه برای سومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شد
کد خبر: 19498

آرژانتین با غلبه بر فرانسه برای سومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شد

تیم ملی فوتبال آرژانتین روز یکشنبه در مسابقه فینال جام جهانی قطر موفق شد با غلبه بر فرانسه عنوان قهرمانی را کسب کند.

به گزارش خودکارنیوز، ازیکنان آرژانتین سومین قهرمانی این کشور در جام جهانی را جشن گرفتند. آرژانتین پیش از این در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان جام جهانی شده بود. یاران لیونل مسی موفق شدند در ضربات پنالتی فرانسه را شکست دهند. بازی دو تیم در وقت عادی با نتیجه ۲-۲ و در پایان وقت اضافه با نتیجه ۳-۳ به پایان رسیده بود. 

بازی فینال با برتری آرژانتین در زمینه تصاحب توپ آغاز شد. لیونل مسی، کاپیتان آرژانتین توانست با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۲۳ برتری هم‌تیمی‌هایش بر حریف را در نتیجه بازی بازتاب دهد.

آنخل دی ماریا، هافبک آرژانتین در دقیقه ۳۶ توانست برای دومین بار دروازه فرانسه را باز کند. به این ترتیب نیمه اول رقابت بازی فینال جام جهانی قطر با نتیجه دو بر صفر به سود آرژانتین به پایان رسید. 

در نیمه دوم کیلیان امباپه موفق شد در دقیقه ۸۰ از روی نقطه پنالتی دروازه آرژانتین را باز کند تا فرانسوی‌ها به تغییر نتیجه امیدوار شوند. کیلیان امباپه تنها یک دقیقه بعد بار دیگر دروازه آرژانتین را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. 

هر دو تیم در وقت عادی به تساوی ۲-۲ رضایت دادند و بازی به وقت اضافه کشیده شد. آرژانتین در نیمه اول وقت اضافه چند فرصت جدی برای گلزنی را از دست داد. لیونل مسی در نیمه دوم وقت اضافه ۱۰۸ دروازه فرانسه را برغم تلاش‌های کنده، مدافع فرانسه باز کرد تا آرژانتین بار دیگر از فرانسه پیش افتد. 

با این حال کیلیان امباپه در دقیقه ۱۱۷ بار دیگر از روی نقطه پنالتی نتیجه را برای فرانسه به تساوی کشاند. در نهایت هر دو تیم به تعیین تکلیف عنوان قهرمانی در ضربات پنالتی رضایت دادند. آرژانتین در ضربات پنالتی موفق شد تا ۴ بر ۲ فرانسه را شکست دهد.

لیونل مسی در مراسم اهدای جوایز به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شد و کیلیان امباپه با هشت گل عنوان بهترین گلزن را کسب کرد.

دیدگاه تان را بنویسید