پرسپولیس با باخت صدر را حفظ کرد/ گل گهر رتبه سوم را از استقلال پس گرفت
کد خبر: 20640

پرسپولیس با باخت صدر را حفظ کرد/ گل گهر رتبه سوم را از استقلال پس گرفت

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود شکست مقابل فولاد، صدر جدول را حفظ کرد.

به گزارش خودکارنیوز،  هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، روز جمعه با برگزاری شش بازی به اتمام رسید.

در حساس‌ترین دیدار دیروز فولاد خوزستان یک بر صفر پرسپولیس را شکست داد. با این وجود به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به دیگر تیم‌های ۲۴ امتیازی جدول، یک رتبه سقوط کرد و به جایگاه هشتم آمد. پرسپولیس نیز با کاهش اختلاف امتیازش با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود در صدر جدول یعنی سپاهان به ۲ امتیاز، با همان ۳۵ امتیاز رتبه اول را حفظ کرد‌‌.

در دربی کرمان گل‌گهر توانست شکست ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان را با تساوی ۲_ ۲ عوض کند و با ۳۰ امتیاز بار دیگر به جایگاه سوم بازگردند. این تساوی سبب سقوط یک پله‌ای شاگردان ۲۴ امتیازی محمد ربیعی به رتبه ششم شد.

تراکتور با برتری سه بر یک در بازی خارج از خانه مقابل ذوب آهن ۲۶ امتیازی شد و با یک پله صعود در جایگاه پنجم قرار گرفت. این باخت سبب شد شاگردان مهدی تارتار ۱۸ امتیازی مانده و با ۲ رده نزول، به رتبه دوازدهم سقوط کنند.

پیکان پس از ۲ باخت متوالی در ورزشگاه انقلاب کرج، در یک بازی ۶ امتیازی مس کرمان را شکست داد و با ۱۹ امتیاز و رسیدن به رده یازدهم، از تیم‌های انتهای جدولی سبقت گرفت.

آلومینیوم اراک پس از ۲ تساوی، در خانه خود صنعت نفت آبادان را ۳ بر یک مغلوب کرد تا با ۲۴ امتیازی شدن به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس رفسنجان و بهتر نسبت به فولاد، با یک رده صعود در جایگاه هفتم بایستد. این باخت  سبب شد شاگردان ادسون تاوارس با همان ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم و جمع تیم‌های فانوس به دست لیگ بمانند.

نفت مسجد سلیمان قعرنشین نیز در اولین بازی تحت هدایت رضا عنایتی پس از پنج بازی، به دلیل کسب نتیجه صفر_ صفر در خانه خود موفق به کسب امتیاز شد تا پس از ۱۷ هفته، امتیازات خود را ۲ رقمی کند. این در حالی است که شاگردان ساکت الهامی نیز با این مساوی ۱۹ امتیازی شده و با یک پله صعود به رتبه دهم صعود کردند‌.

دیدگاه تان را بنویسید