گزارش یک رسوایی؛ بارسا ۱.۵ میلیون دلار به کمیته داوران رشوه داده است!
کد خبر: 21193

گزارش یک رسوایی؛ بارسا ۱.۵ میلیون دلار به کمیته داوران رشوه داده است!

به‌دنبال متهم شدن باشگاه بارسلونا به پرداخت رشوه به یکی از مقامات ارشد اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا، آبی‌اناری‌ها در خطر سقوط از لالیگا قرار گرفتند.

به گزارش خودکارنیوز، نشریه آ.اس اسپانیا در گزارشی غافلگیرکننده مدعی شد که باشگاه بارسلونا در دوران ریاست جوزپ ماریا بارتومئو، مدیرعامل سابق این باشگاه، طی سه سال مبلغ ۱.۵میلیون دلار به خوزه ماریا انریکز نِگرِیرا، نایب رئیس اسبق کمیته فنی داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا پرداخت کرده است.

نِگرِیرا از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا فعالیت می‌کرد. دفتر دادستانی ایالت بارسلونا مدعی است که آبی‌اناری‌ها از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مبلغ مذکور را به حساب شرکت وی به نام «DASNIL ۹۵» واریز کرده‌اند.

بر اساس گزارش مذکور، نِگرِیرا که سابقه قضاوت در لالیگا را نیز در کارنامه دارد، در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۵۷۱، ۵۸۰ و ۳۴۱ هزار دلار دریافت کرده است.

نِگرِیرا و پسرش در جریان شهادت دادن در دفتر داستانی بارسلونا، اینکه باشگاه بارسلونا از حیث تصمیمات داوریریال ذینفع شده باشد را رد کردند.

آنها مدعی شده‌اند که این مبالغ بابت خدمات مشاوره‌ای نِگرِیرا به بازیکنان بارسا درباره چگونگی برخورد با داوران و همچنین توصیه‌هایی درباره بایدها و نبایدهایی بازیکنان در حضور یک داور خاص، به حساب وی واریز شده است.

با این حال، بر اساس گزارش‌ها نِگرِیرا تاکنون موفق به ارائه مدرکی برای اثبات ادعاهایش نشده است.

باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای به استخدام مشاور فنی خارجی اذعان اما هرگونه تخلف را رد و تاکید کرده که این گزارش به این دلیل منتشر شده که بارسا حالا با اختلاف ۱۱ امتیازی صدرنشین لالیگا است.

در صورت اثبات این ادعا، باشگاه بارسلونا با جریمه کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر روبه‌رو خواهد شد. هرچند، آلبرت اورتگا، خبرنگار «اِل‌کانفیدنشال» مدعی شده که در بازه‌ موردنظر تحقیقات، در ۷۸ بازی متوالی لالیگا حتی یک پنالتی هم برای بارسلونا گرفته نشده است!

دیدگاه تان را بنویسید