مظلومی در جلسه مجمع عمومی استقلال: حساب باشگاه صفر است!/ کریمی: وارث بدهی‌های گذشته هستیم
کد خبر: 23172

مظلومی در جلسه مجمع عمومی استقلال: حساب باشگاه صفر است!/ کریمی: وارث بدهی‌های گذشته هستیم

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در جلسه مجمع عمومی این باشگاه با اشاره به مشکلات گفت که حساب باشگاه صفر شده است.

 به گزارش خودکارنیوز و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، جلسه مجمع عمومی عادی شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال به ریاست سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در محل وزارتخانه با تبیین دستور جلسه توسط مرتضی فلاح، مدیرکل حقوقی وزارت ورزش آغاز شد. در این نشست، سید مصطفی احمدی، مدیر مالی باشگاه استقلال منطبق با صورتجلسه توضیحاتی را درخصوص صورت‌های مالی ارائه کرد.

پرویز مظلومی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در این نشست با اشاره به عملکرد مطلوب آکادمی باشگاه اظهار داشت: حاصل برنامه‌ریزی در حوزه، کسب موفقیت در تمامی رده‌ها از جمله بزرگسالان است.

وی با تأکید بر اینکه باشگاه استقلال یک مجموعه ورزشی است متذکر شد نباید به آن همانند یک شرکت نگاه شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در بخش دیگری از سخنانش به بیان بخشی از مشکلات پیش روی باشگاه استقلال اشاره کرد و با توضیح اینکه مهمترین چالش پیش‌رو‌، مسائل مالی آن است، تأکید کرد: هم‌اکنون این مجموعه شرایط خوبی ندارد و‌ هم اکنون حساب باشگاه صفر است و تیم مدیریتی جدید باید بدهی‌ها و‌ مشکلات مدیران گذشته را تسویه کند.

وی همچنین درخصوص مبالغی که توسط بورس به باشگاه تخصیص داده شده بود، گفت: دو برابر این مبالغ بابت بدهی‌های گذشته، هزینه شده است. با این وجود، تیم کنونی با جوسازی‌های صورت گرفته، به کم کاری متهم شده است.

مظلومی در توضیحاتی عنوان کرد که پول استراماچونی که این روزها درخصوص آن بسیار اظهار نظر می‌شود چنانچه به موقع پرداخت می‌شد باشگاه باید 20 تا 30 میلیارد پرداخت می‌کرد که با سهل‌انگاری این مبلغ به 120 میلیارد رسیده است. استراماچونی تنها 14بازی هدایت تیم استقلال را عهده‌دار بود اما به دلیل عدم پرداخت به موقع پول دو فصل را از این مجموعه طلب کرده است که در واقع پول بیت‌المال هدر رفته است.

وی در ادامه سخنانش حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان در رفع مشکلات مالی باشگاه استقلال را بسیار مهم دانست و ضمن قدردانی از این نگاه تخصصی سجادی به مقوله ورزش از جمله فوتبال و باشگاه استقلال به عنوان یک تیم مردمی اظهار داشت: جنابعالی در بدترین شرایط از این تیم حمایت کردید و جوسازی‌های بسیاری نیز علیه شما صورت گرفت. ما بابت این حمایت‌ها از شما سپاسگزاری می‌کنیم. من شهادت می‌دهم با وجود جوسازی‌های بیرونی، حمایت‌های وزارت ورزش کمک زیادی کرد و چنانچه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود تقصیری برعهده وزارت ورزش نیست و احتمالا به دلیل نداشتن معیارهای مدنظر AFC است.

حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال در ادامه این جلسه گفت: ما وارث مشکلات مالی از گذشته هستیم، این مسائل باید حل می‌شد اما نشده و تاکنون ادامه یافته است. با حمایت‌های وزیر ورزش، بانک شهر به کمک باشگاه استقلال‌ آمد. هرچند در این شرایط هم با مشکلاتی مواجه شدیم اما باز هم تأکید جنابعالی برای انجام این مهم، مسئولان بانک شهر در امور مربوطه سرعت بیشتر را در دستور کار قرار دادند.

سیدهادی قره سید رومیانی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و‌ جوانان در ادامه با اعلام آمادگی این وزارتخانه در دو حوزه مالی و حقوقی در تهیه گزارش صورت‌های مالی گفت: ما می‌توانیم برای کمک به باشگاه استقلال کارشناسانی را از معاونت مالی و معاونت حقوقی کارشناسانی اعزام کنیم و‌ مطمئن هستیم این تعامل می‌تواند به تدوین صورت‌های مالی و‌ حقوقی بسیار کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید