بانوی ملی پوش کبدی فارس به کُما رفت
کد خبر: 23561

بانوی ملی پوش کبدی فارس به کُما رفت

میترا شاه پرست" بازیکن شیرازی تیم ملی کبدی بانوان بر اثر سانحه تصادف به کُما رفت و در بیمارستانی در شیراز بستری است.

به گزارش خودکارنیوز، رئیس هیات ورزش کبدی فارس روز یکشنبه گفت :‌ٰ‌ متیرا به همراه خانواده اش در یکی از جاده های شیراز بر اثر واژگونی خودرو مجروح و روانه بیمارستان شد.

عباس رضایی ادامه داد:‌ متاسفانه در این سانحه مادر میترا جانش را ازدست داد و سه سرنشین دیگر که به شدت مجروج شده بودند در بیمارستان بستری شدند.

وی اضافه کرد:‌ هم اینک سطح هوشیاری این بازیکن بااخلاق و ملی پوش به چهار رسیده و این امیدواری وجود دارد با دعای خیر مردم سلامتی خود را باز یابد.

میترا شاه پرست که متولد ۱۳۷۶ است از سن ۱۸ سالگی رشته کبدی را شروع کرد و ابتدا به تیم ملی جوانان و سپس به بزرگسالان دعوت شد و در حالی که اماده اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا به دلیل مصدومیت نتوانست در این بازی های مهم شرکت کند و حدود ۶ ماه از میادین دور بود.

شاه پرست که پیش از کبدی در رشته های فوتسال و دو و میدانی فعالیت می کرد تا کنون کسب مقام اول مسابقات کبدی جوانان کشور، مقام سوم مسابقات کبدی ساحلی، مقام سوم مسابقات لیگ برتر کبدی و عضویت در تیم را در کارنامه دارد.

 

کبدی چیست؟

کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی گوناگون نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت احتیاج است.

هر تیم دارای ۱۲ بازیکن (هفت نفر بازیکن اصلی و پنج نفر بازیکن ذخیره) است و تعویض در بازی در زمان های تایم اوت پزشکی و تایم مربی مجاز است و محدودیت عوض کردن وجود ندارد.

زمان بازی ۲ وقت ۲۰ دقیقه ای است و در صورت مساوی بودن ۲ تیم در آخر وقت قانونی پنج حمله از طرف ۲ تیم و چنانچه باز هم مساوی شدند حمله یک به یک پیگیری می شود، تا تیم برنده معلوم شود.

دیدگاه تان را بنویسید