ساپینتو: این حق را دارم به تیمی که شایسته قهرمانی نبود تبریک نگویم/ نگذاشتند ما قهرمان شویم
کد خبر: 23939

ساپینتو: این حق را دارم به تیمی که شایسته قهرمانی نبود تبریک نگویم/ نگذاشتند ما قهرمان شویم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تیمش را شایسته قهرمانی در بیست‌ودومین دوره لیگ برتر می‌داند و به همین خاطر از تبریک گفتن به سرخپوشان تهرانی خودداری کرد.

به گزارش خودکارنیوز، ریکاردو ساپینتو پس از برتری 7 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور تبریز در هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: فکر می‌کنم توضیح اضافه‌ای نداریم. در همه موقعیت‌ها بهتر بودیم و نتیجه تاریخی برابر یک تیم خوب به دست آوردیم. دوباره می‌گویم اجازه ندادند ما قهرمان شویم و شاید یک روز اجازه دهند قهرمان شویم. ما به جنگیدن ادامه می‌دهیم. به تیمم افتخار می‌کنم و همینطور از هوادارانی که امشب اینجا بودند، تشکر کنم. باورکردنی نبود که هواداران تراکتور بیشتر از ما بودند و باشگاه باید بیشتر به این موضوع توجه کند، چون در شهرستان‌ها بلیت کمتری به هواداران ما می‌دهند. این اتفاق دیگر نباید اینجا تکرار شود، چون گویا تراکتور در خانه بازی می‌کرد. از هوادارانی که امروز آمدند، تشکر می‌کنم و شاید کسانی که نیامدند نیاز به استراحت داشتند، ولی برای جام حذفی باید به ورزشگاه بیایند. آن ظرفیتی که باید در بازی با نساجی پر شود، باید انجام شود و هیچ کسی نباید در خانه بماند.

وی در واکنش به اظهارات حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال که اعلام کرده است گزینه اول و آخر باشگاه برای سرمربیگری آبی‌پوشان او خواهد بود، گفت: ما درباره این موضوع زیاد صحبت کردیم و واقعاً خسته‌ام. اگر مشکلات تا هفته آینده حل نشود، دیگر نمی‌دانم چه کار کنم، اینکه من بگویم ما چه می‌خواهیم و آنها بگویند چه چیزی می‌خواهند، خسته‌کننده است و من هم خسته‌ام. ما می‌خواهیم این موضوعات برای فصل بعد حل شود، چون وقت نداریم. باید دو ماه پیش این مشکلات حل می‌شد، ولی باید تا یک هفته دیگر حل شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را تبریک بگوید، تأکید کرد: من نمی‌توانم بگویم. من به پرسپولیس و حتی سپاهان احترام می‌گذارم، ولی این حق را می‌توانم داشته باشم که به تیمی نتوانم تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود! اگر عدالت در مسابقات بود ما قهرمان بودیم. اگر فصل بعد بمانم و ما بهتر نباشیم و آنها بهتر باشند، هیچ مشکلی ندارم. این نظر من است و علیه کسی نیست و ما استحقاق قهرمانی را داشتیم.

ساپینتو در مورد عملکرد بازیکنان جدیدی که امروز برای استقلال بازی کردند، خاطرنشان کرد: آنها خیلی خوب بازی کردند. ابوالفضل جلالی بسیار خوب تمرین کرد و به او گفتم یک ماه منتظر بودی بازی کنی، چرا در یک ماه پیش اینطوری تمرین نکردی. به او گفتم استعداد و کیفیت داری و ملی‌پوش بودی و هر روز باید مثل بازیکن حرفه‌ای ملی تمرین کنی. اول هفته به او گفتم همینطور تمرین کنی بازی می‌کنی و همانطور که خوب تمرین کرد، به او بازی دادم. به سینا سعیدی‌فر نیز تبریک می‌گویم که خیلی متمرکز بازی کرد. به آنها افتخار می‌کنم. تیم من استحقاق این را داشت که قهرمان شود. آنها مقابل همه چیز بودند و متأسفانه باید دوباره بگویم نگذاشتند ما قهرمان شویم. ما تسلیم نمی‌شویم و بازی به بازی ایمان داریم که می‌توانیم بهتر باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اختلافی بر سر تمدید قراردادش وجود دارد، تصریح کرد: خیر، باید کارهایی که می‌خواهیم انجام شود. مشکلی نیست و باید مشکلات تمام شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این سؤال که آیا اینکه می‌گوید نگذاشتند استقلال قهرمان شود، عمدی بوده است یا سهوی، گفت: نمی‌دانم ولی اشتباهات وجود داشت. همه می‌توانند آنالیز کنند. همه می‌گویند استحقاق 12 امتیاز بیشتر را داشتیم و صحبتی بود که در برنامه‌های ورزشی گفته شد. بدشانسی، تصمیمات بد و اشتباهات بزرگی باعث این اتفاقات شد. من درباره چیزی و امتیازاتی که گرفتند، صحبت می‌کنم.

ساپینتو درباره اینکه بعد از استقلال چه تیمی از نظر او مستحق قهرمانی بود، اظهار داشت: چون قهرمان نشدیم برای من فرقی نمی‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید