ایلان ماسک: مغزم از فهمیدن دسترسی دولت آمریکا به توئیتر سوت کشید+ ویدئو
کد خبر: 22943

ایلان ماسک: مغزم از فهمیدن دسترسی دولت آمریکا به توئیتر سوت کشید+ ویدئو

ایلان ماسک، مالک میلیاردر شرکت توئیتر فاش کرد، از فهمیدن ابعاد واقعی دست داشتن دولت آمریکا در ارتباطات توئیتر و دسترسی این دولت به این شبکه اجتماعی در زمانی که سال گذشته میلادی به خرید آن پرداخت شوکه شده است.

 به گزارش خودکارنیوز، ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرین آمریکایی و مدیر عامل چند شرکت شامل تسلا، اسپیس ایکس و توئیتر در مصاحبه‌ای به تاکر کارلسون، مجری شبکه فاکس نیوز گفت: "مغز من از فهمیدن اینکه نهادهای دولت آمریکا عملا دسترسی کامل به همه بخشها در توئیتر دارند سوت کشید."

ایلان ماسک ادعا کرد، تا زمانی که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی توئیتر را به ارزش ۴۴ میلیارد دلار نخریده بود "از این موضوع اطلاع نداشت."

ایلان ماسک تایید کرد، که منظورش از "همه‌چیز" شامل پیامهای مستقیم کاربران که خصوصی فرض می‌شود، بوده است.

با این وجود در تیزر این مصاحبه که روز یکشنبه انتشار یافت نشان داده نشد که آیا ایلان ماسک نام سازمانهای دولتی آمریکا که دسترسی به توئیتر داشته و شیوه‌های آنها را ذکر کرده یا خیر. همچنین مشخص نشده که آیا از زمان خریده شدن توئیتر توسط ایلان ماسک ابعاد این دسترسی دولت واشنگتن به ارتباطات خصوصی مردم محدود شده یا خیر.

ایلان ماسک از زمانی که در ماه اکتبر توئیتر را خرید و در سمت مدیرعاملی این رسانه اجتماعی نشست هر از چند گاهی مجموعه های اسناد و ارتباطات درون سازمانی آن را منتشر کرده تا درباره سیاستهای سانسور آن و ارتباطاتش با آژانسهای فدرال اطلاعاتی و امنیتی آمریکا شفافسازی کند.

مت تایبی، یکی از خبرنگاران مستقلی که در ماه دسامبر درباره اولین بخش از اسناد منتشر شده توسط ایلان ماسک گزارش منتشر کرد، اخیرا گفت از لفظ "مجتمع سانسورگری صنعتی" برای توصیف همدستی بین شرکتهای رسانه‌های اجتماعی، سازمانهای غیردولتی و دولت آمریکا به منظور سرکوب اطلاعاتی که نمی‌پسندند استفاده کرد.

او این سازوکار را یک "بروکراسی مایل به فدا کردن حقایق اساسی در خدمت اهداف در حوزه روایتهای کلی" و متضاد دقیق مطبوعات آزادی که قانون اساسی آمریکا ذکر کرده، خواند.

دیدگاه تان را بنویسید