کاغذ تحریر باز هم ارزان می‌شود
کد خبر: 24806

کاغذ تحریر باز هم ارزان می‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ با اشاره به ادامه روند ارزانی کاغذ تحریر گفت: پیش‌بینی ما این است که کاغذ تحریر تا ۱۰۰هزار تومان دیگر در بازار با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.

به گزارش خودکارنیوز، حمید نیکدل رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به روند کاهشی قیمت کاغذ در بازار آزاد گفت:‌ با کاهش 200 هزار تومانی قیمت کاغذ تحریر در هفته‌های گذشته بخشی از خریداران وارد بازار می‌شوند و بازار روال عادی خود را طی می‌کند‌، خرید و فروش انجام می‌شود و به‌نظر می‌رسد که روند کاهشی قیمت ادامه دارد.

وی ابراز کرد: پیش‌بینی ما این است که با توجه به اختصاص ارز 28 هزار و 500 تومانی و کاهش جهانی قیمت کاغذ باز هم بندی 100 هزار تومان کاهش قیمت را تا پایان تابستان تجربه کنیم‌، چرا که هم عرضه افزایش پیدا کرده است و هم محموله‌های جدیدی در راه هستند.

نیکدل در پاسخ به این پرسش که اخیراً کشف برخی از محموله‌های کاغذ احتکارشده این نگرانی را ایجاد کرده است که با اختصاص ارز 28 هزار و 500 تومان باز هم پای سلطان‌های کاغذ به بازار باز شود،‌ گفت:‌ حجم محموله‌های کشف‌شده بسیار ناچیز بوده است،‌ همین حالا برخی از چاپخانه‌ها ماهی یک‌هزار و 200 بند مصرف کاغذ دارند،‌ بنابراین کشف 10 بند کاغذ موضوعی جدی نیست.

وی با بیان این مطلب که کاغذ تنها کالایی است که قاچاق ندارد،‌ گفت:‌ در گذشته نیز برخی که سابقه فعالیت در بازار کاغذ را نداشتند به‌امید سوءاستفاده وارد این بازار شدند و دلار 4 هزار و 500 تومانی دریافت کردند و فساد ایجاد شد.

نیکدل در پایان از کاهش قیمت کاغذ A4 و کاغذ گلاسه و مقوای ایندربورد خبر داد.

دیدگاه تان را بنویسید