پیشنهادی جالب برای جلوگیری از تبانی در جام ملت‌های آسیا
کد خبر: 29481

پیشنهادی جالب برای جلوگیری از تبانی در جام ملت‌های آسیا

یک بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که باید بازی‌ها در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا براساس قرعه‌کشی مشخص شود تا دیگر اتفاقاتی مشابه این دوره از رقابت‌ها رخ ندهد.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی از عملکرد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا و بازی ایران برابر سوریه، اظهار کرد: در این جام تیم‌ها به ویژه تیم‌های برتر آسیا که مدعی قهرمانی هستند، آن طور که انتظار داشتیم ظاهر نشدند و فراز و نشیب زیادی داشتند. در بعضی از بازی‌ها، تیم‌های مدعی قهرمانی شکننده بودند و حتی باختند. به اعتقاد من ژاپن آن انگیزه‌ای که در بازی‌های تدارکاتی داشت در جام ملت‌ها ندارد و متفاوت ظاهر شده و آن کیفیت بازی که از این تیم انتظار می‌رفت در جام ملت‌ها ندیدم.

وی گفت: بعد از پایان مسابقات مرحله گروهی باید قرعه کشی دیگری بین تیم‌ها صورت می‌گرفت تا با انگیزه بیشتری بازی‌ها را دنبال می‌کردند. متاسفانه ۱۶ تیم حاضر در جام ملت‌ها چون در جریان برنامه بازی‌ها هستند و وضعیت آن‌ها در جدول مشخص است، از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا به فینال راه پیدا کنند. در حالی که اگر بعد از هر مرحله مجددا قرعه کشی صورت می‌گرفت و تیم‌ها در جریان نبودند که وضعیت آن‌ها در جدول چگونه خواهد بود، کیفیت بعضی تیم‌ها بهتر و روند بازی‌ها حرفه‌ای‌تر دنبال می‌شد.

این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: در این جام بعضی تیم‌ها مثل ویتنام و مالزی که درجه سوم و چهارم آسیا هستند، پیشرفت خیلی خوبی داشتند و قطعا در ۵ سال آینده برای تیم‌های تراز اول آسیا مشکل ساز خواهند بود. همچنین نوع بازی عربستان دوره ما با الان خیلی فرق کرده است. در آن برهه تیم عربستان پس از زدن یک گل با ترفندهای مختلف وقت‌کشی می‌کرد تا بازی به پایان برسد اما الان نوع نگاه این تیم تغییر کرده و از وجود مربیان و بازیکنان حرفه‌ای برخوردار است و فوتبال آن کاملا حرفه‌ای و متفاوت با گذشته شده است.

حلالی همچنین در ارزیابی از تیم سوریه گفت: این تیم ۳۰ درصد تکنیکی و ۷۰ درصد قدرتی است و پرفشار بازی می‌کند. بازیکنان ما باید سعی کنند با آرامش و بدون دغدغه اولین گل را به ثمر برسانند تا دچار تنش و استرس نشوند. باید برابر چنین تیمی که سیتسم دفاعی قوی دارد، هوشیار و با تمرکز بالا بازی کنند و از تک موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند. تیم سوریه همیشه در زمین سعی می‌کنند از یک سوم دفاع، ما را پرس کند و بازیکنان ما را از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار دهد.

او افزود: البته تیم ما بازیکنان باهوشی دارد که اگر در بازی برابر سوریه در فرم خود باشند، شکست این تیم دور از دسترس نیست. تا به امروز بازیکنان ما از تمام توان فنی خود استفاده نکردند. کادر فنی باید تلاش کند از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان انگیزه دهد و انرژی منفی را از آن‌ها دور کند. در چنین شرایطی هیچ تیمی نمی‌تواند جلوی تیم ما قد علم کند. قلعه نویی باید تلاش کند بازیکنان وارد حاشیه نشوند تا با آرامش کامل برابر سوریه بازی کنند.

 

این بازیکن پیشین پرسپولیس یکی از ضعف ‌های فوتبال ایران را مشکل دفاع وسط عنوان کرد و گفت: تیم ایران ضعف ساختاری دارد که باید ریشه یابی شود. این مشکل سبب شده تا انتقال توپ از دفاع به خط هافبک و جلو به سختی انجام شود. البته ما بازیکنان حرفه‌ای داریم که اگر از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده شود، هیچ تیمی توان رقابت با تیم ایران را نخواهد داشت.

حلالی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا من به قهرمانی ایران خوش‌بین هستم. حیف است قهرمانی را به راحتی از دست بدهیم و در آینده حسرت قهرمانی را بخوریم. باید سعی کنیم از درون لطمه نخوریم و دچار حاشیه نشویم تا خود را به قهرمانی نزدیک کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید