بذرپاش: قیمت مسکن در برخی شهرها ‌تا ۳۰ درصد ‌کاهش یافت/ تعیین قیمت املاک و اجاره را قانونی می‌کنیم
کد خبر: 25308

بذرپاش: قیمت مسکن در برخی شهرها ‌تا ۳۰ درصد ‌کاهش یافت/ تعیین قیمت املاک و اجاره را قانونی می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعیین قیمت املاک و اجاره را قانونی می‌کنیم، گفت: در قبال قیمت مسکن ساکت نمی‌نشینیم.

به گزارش خودکارنیوز، مهرداد بذرپاش شامگاه سه‌شنبه در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی رعناتر از قبل به نهضت خود ادامه می‌دهد و همه مدیون مردان و زنانی هستیم که بعد از 42سال در مراسم شهدا با رغبت شرکت می‌کنند و در این روز مظلوم‌ترین یاران انقلاب به شهادت رسیدند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر عظمت این روز بزرگ گفت: رویکرد و اعتقادات امام راحل و مکتب اسلام چنان تاثیری بر مردم گذاشت که 230 هزار نفر جان خود را فدای در این راه فدا کردند.

وی با تاکید بر همراه کردن خانواده‌ها در مسیر رسیدن به اهداف متعالی گفت: حضرت امام خمینی با همین رویکرد ملتی را به خروش آورد که حاضر شدند جان خود را برای این هدف متعالی بدهند. امام خمینی(ره) کاری کرد بعد از 44 سال هنوز با توجه به مشکلات، مردم به مسیر ایشان لبیک می‌گویند و امام را دوست دارند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهید بهشتی‌ها و مطهری‌ها و همه شهدا یاران امام خمینی(ره) بودند که در آن زمان امام عصر خود را یاری کردند و در اوج مظلومیت مورد اهانت‌ها قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر درست را شناخت، گفت: این سنت خدا است که هرکس ولی فقیه زمان خود را یاری کرد ماندگار می‌شوند، امروز هم هر شخصی ولایت فقیه را یاری کند در تاریخ ماندگار خواهد شد.

بذرپاش گفت: بهترین هنر آن است که همانطور که می‌گوییم با مردم هستیم در زمان قدرت هم با مردم باشیم.

وی با بیان اینکه قهرمان‌های واقعی شهدا هستند،‌افزود: باید آن‌ها را به همگان معرفی کنیم چرا که انقلاب ما پر از این قهرمان‌ها بوده و رویش‌ها بیشتر از ریزش‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم در مسیر انقلاب قرار دارند، گفت: ایران به شرق و غرب وابسته نیست و با وجود رهبری صالح وجبی از خاک کشور را از دست نداده‌ایم.

بذرپاش در بخش دوم سخنان خود در حوزه راه و شهرسازی به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: ما وارث سال‌ها کمبود مسکن و تولید نکردن آن در کشور هستیم و همین بر روی قیمت مسکن اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: مسکن مشکل مردم است و باید با وارد شدن به میدان این مشکل را برطرف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای رسیدن به این هدف باید مسکن به تولید انبوه برسد و بخش زیادی زمین و تسهیلات را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در شهرها با توجه به هویت شهری، ساخت و ساز راحت‌تر است و در طرح‌های هادی روستایی هم تصمیمات خوبی اتخاذ شده تا مردم با ابتکار خود مسکن بسازند.

بذرپاش خاطر نشان کرد: تحویل و ساخت مسکن مهر نیز بر عهده ماست و اقدامات خوبی تا کون در این زمینه انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن در کشور شتاب گرفته،‌افزود: در شرایطی که بازار مسکن در کشور رهاشده بود، تولید مسکن شتاب گرفت و امیدواریم با قانون جدیدی که در خصوص خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها، به تصویب مجلس رسیده است، قیمت‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در بعضی شهرها 20 تا 30 درصد قیمت مسکن کاهش پیدا کرده اما راضی‌کننده نیست، افزود: در سال‌های گذشته شاهد بی قانونی‌ها و سکوت برخی مسئولین بودیم اما امروز دیگر ساکت نمی‌نشینیم و با افرادی که به میل خود قیمت‌گذاری می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به برخی اقدامات انجام شده در همین راستا اشاره کرد و گفت: تاکنون چند مشاور املاک بزرگ که تخلفاتی داشتند پلمب شدند.

 

وی تاکید کرد: تعیین قیمت املاک و اجاره را قانونی خواهیم کرد.

بذرپاش در پایان در جمع مردم اردستان به اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و جاده اشاره کرد و گفت: باند 10 کیلومتری زواره- اردستان به بهره‌برداری رسید و روکش آسفالت جاده ترانزیت اردستان هم تکمیل می‌شود.

وی بر لزوم افزایش کیفیت آسفالت شهرستان اردستان تاکید کرد و گفت: با اتفاقات بزرگی که در این حوزه رخ خواهد داد، به زودی که این مشکل برطرف می‌شود.

 

شهدای وزارت راه و شهرسازی در هفتم تیر1360

در هفتم تیرماه سال 1360، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از بلندپایه‌ترین و دل سوزترین مسئولان نظام، چون آیت اللّه بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، 12 معاون وزیر و 27 نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و 72 یار وفادار انقلاب و امام(ره)، به دیدار حق شتافتند.

 

موسی کلانتری وزیر راه و ترابری شهید هفتم تیر

موسی کلانتری در سال 1327 متولد شد. با پایان دوره متوسطه به دانشگاه راه یافت و فوق لیسانس راه و ساختمان را از دانشگاه تهران اخذ کرد. درسال 1357 در حالی که تظاهرات و اعتراض مردم در اوج خود قرار داشت، کار را رها کرد و به مبارزه علیه رژیم پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب، در کمیته‌های شهر، عهده‌دار حراست و نگهبانی از دستاوردهای نهضت شد و در سال 1358 اداره راه خوزستان و سپس آذربایجان غربی را فعال کرد. اندکی بعد از سوی شورای انقلاب به وزارت راه و ترابری برگزیده شد و سرانجام در هفتم تیر 1360 در جمع یاران امام به شهادت رسید.

 

شهید تفویضی معاون وزیر راه و ترابری

محمود تفویضی در سال 1326 متولد شد. خانواده‌ای متدین داشت و در رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشکده پلی تکنیک فارغ‌التحصیل شد. در دوران رژیم طاغوت، از استخدام در دستگاه‌های دولتی اجتناب کرد و همگام با امت مسلمان ایران در جریان انقلاب شرکت می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب به خدمت وزارت راه و ترابری درآمد و در استان خوزستان انجام وظیفه کرد و در دی‌ماه 1358 به معاونت وزارت راه و ترابری انتخاب شد. وی در هفتم تیر 1360 در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

دیدگاه تان را بنویسید