هشدار فرزین به مدیران بانک‌ها: با هیچ کس رو دربایستی نداریم، سقف نرخ سود ۲۲.۵ درصد است
کد خبر: 25811

هشدار فرزین به مدیران بانک‌ها: با هیچ کس رو دربایستی نداریم، سقف نرخ سود ۲۲.۵ درصد است

فرزین با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچ کس رو دربایستی نداریم، تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند، مشکلی پیش نمی‌آید.

به گزارش خودکارنیوز، رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار دوره ای خود با مدیران عامل بانک‌ها، پایبندی بانک‌ها بر نرخ سود سپرده‌های بانکی مصوب شورای پول و اعتبار را مهم و ضروری دانست و گفت: بانک‌هایی که این موضوع را رعایت نکنند، حتی اگر یک بانک هم باشد بقیه را وارد رقابت غلط می کند؛ به همین دلیل، به معاونت نظارت بانک مرکزی دستور داده‌ام هر بانکی مصوبه شورای پول و اعتبار درقبال نرخ سود مصوب سپرده ها و تسهیلات بانکی را رعایت نکند، حتما به هیات انتظامی‌ معرفی و با سخت ترین شرایط با آنها برخورد ‌شود.

 

محمدرضا فرزین با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده ها و تسهیلات با هیچ کس رو دربایستی نداریم تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند، مشکلی پیش نمی‌آید. متأسفانه بر اساس گزارش‌های دریافتی، برخی بانک‌ها به نرخ‌های مصوب پایبند نیستند و آن را رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین، هر بانکی رعایت نکند حتما به هیات انتظامی بانکی معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: موضوع دیگری که به ما گزارش شده، اعطای تسهیلات در شعب بانکی، منوط به سپرده گذاری است. اینکه مشتری باید براساس گردش حسابش ارزیابی شود، این موضوع یک اصل بانکداری است، اما اینکه ارائه تسهیلات را منوط به سپرده گذاری کنند، گزارشی است که به بانک مرکزی رسیده و مدیران عامل بانک‌ها حتما باید جلوی این موضوع را هم در شعب بگیرند و قانون را رعایت کنند.

 

فرزین تصریح کرد: دو موضوع فوق را از معاونت نظارت بانک مرکزی خواسته ام تا دوباره بررسی و گزارش آن را در روز‌های آینده به بنده ارائه دهد در صورت تخلف، با هیات مدیره آن بانک برخورد خواهیم کرد

دیدگاه تان را بنویسید