دادستانی تهران فروش چارتری و گروهی بلیت پروازهای اربعین را ممنوع اعلام کرد
کد خبر: 27148

دادستانی تهران فروش چارتری و گروهی بلیت پروازهای اربعین را ممنوع اعلام کرد

دادستان تهران گفت: فروش بلیت به صورت گروهی و بیش از ۹ نفر و نیز فروش چارتری پرواز اربعین ممنوع است و کلیه قرارداهای چارتری با شرکت‌ها لغو شده‌اند.

به گزارش خودکارنیوز، علی صالحی؛ دادستان تهران توضیحاتی درباره نحوه خدمات پروازی برای مسافران اربعین حسینی ارائه داد.

وی گفت: بازه زمانی برای پروازهای اربعین از 27 مرداد تا 20 شهریور تعیین شده است.

دادستان تهران با بیان اینکه قیمت بلیت یکطرفه از تهران به نجف و بالعکس 4 میلیون تومان است، گفت: مقرر شده که نظارت بر قیمت‌ها و فروش و صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شود، البته سه شرکت هواپیمایی فاقد امکانات لازم برای فروش بلیت به‌صورت آنلاین مجاز هستند از سکوهای مجاز اقدام به فروش بلیت کنند که بر عملکرد همین سکوها هم نظارت می‌شود.

صالحی با تأکید بر اینکه اجبار کردن مسافرین برای اخذ بلیت دوطرفه از سوی شرکت‌های هواپیمایی ممنوع است، ادامه داد: سپردن فروش بلیت از سوی سه شرکت به سکوها نافی مسئولیت خود شرکت‌ها جهت نظارت بر عملکرد سکوها نیست و با شرکت‌ها و سکوهایی که در این زمینه تخلف کنند قطعاً برخورد می‌شود.

دادستان تهران افزود: فروش چارتری پرواز اربعین ممنوع است و کلیه قرارداهای چارتری با شرکت‌ها لغو شده‌اند. همچنین فروش بلیت به صورت گروهی و بیش از 9 نفر هم ممنوع است. اگر شرکت و یا سکویی فروش چارتری یا گروهی داشته باشد با آن برخورد می‌شود.

وی گفت: تیم‌های بازرسی دادستانی تهران فعال شده‌اند و اجازه نخواهیم داد تخلفی در حوزه فروش بلیت پروازهای اربعین صورت بگیرد و اگر تخلفی هم رخ داد طبق مقررات اقدام خواهد شد.

صالحی ادامه داد: نظارت دادستانی بر فروش بلیت پروازهای اربعین میدانی است، دیروز (شنبه 28 مرداد) 6 شرکت مورد بازرسی قرار گرفتند و نظارت میدانی گرو‌های بازرسی امروز هم انجام شد. این نظارت‌ها بر قیمت‌ها و نیز جلوگیری از سرگردانی زائرین و همچنین جلوگیری از ابطال پروازها و از فروش بلیت‌ها به صورت چارتری و گروهی است.

دیدگاه تان را بنویسید