سازمان حمایت: افزایش قیمت مواد شوینده تخلف است
کد خبر: 28069

سازمان حمایت: افزایش قیمت مواد شوینده تخلف است

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت، گفت: هرگونه افزایش قیمت مواد شوینده بیش از 15 درصد که در فروردین‌ سال جاری به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید، وجاهت قانونی ندارد و تخلف محسوب می شود.

به گزارش خودکارنیوز، رضا محسنی، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط و ابلاغیه‌های‌ سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده درخصوص قیمت کالاهای عرضه‌شده‌، اظهار داشت: هر‌گونه افزایش قیمت مواد شوینده بیش از 15 درصد که در فروردین‌ سال جاری به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است وجهات قانونی نداشته و تخلف محسوب می‌شود. 

مدیر‌کل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی این سازمان با اشاره به مطالب اعلام شده از سوی دبیر سابق انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایش ایرانی مبنی بر افزایش 25 درصدی قیمت مواد شوینده در خرداد ماه سال جاری گفت: طی مکاتبه‌ای با رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، عنوان شده است که با توجه به رشد هزینه‌های تولید به ویژه افزایش قیمت مواد اولیه و غیره، افزایش قیمت اقلام مذکور در فروردین‌ سال جاری و پس از تایید ستاد تنظیم بازار به میزان 15 درصد تصویب و به واحدهای تولیدی اعلام شده است.

وی اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت بیش از میزان اعلامی (15 درصد) مورد تایید این سازمان نیست و در صورت اعمال قیمت بیش از میزان مذکور تخلف محسوب می‌شود.

محسنی بر ضرورت ارسال فهرست واحدهای تولیدی که قیمت محصولات آنها از خرداد ماه سال جاری افزایش 25 درصدی داشته است تأکید کرد و گفت: از انجمن خواسته شده است فهرست واحدهای مذکور حداکثر ظرف مدت 48 ساعت جهت بررسی و اقدام به سازمان حمایت اعلام شود. 

پیش از این یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان پودر شوینده گفته بود ‌مصوبه افزایش قیمت در سال جاری مربوط به خردادماه است که براساس آن قیمت محصولات شوینده تا 25 درصد افزایش پیدا کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید