خبری از فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیست
کد خبر: 28611

خبری از فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیست

۸ مهرماه خبری از فروش خودرو نیست و به نوعی مسئولین نظرهای متفاوتی در مورد فروش خودرو در سامانه یکپارچه دارند که هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده اند.

به گزارش خودکارنیوز، منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت روز گذشته در خبری اعلام کرد: روش فروش خودرو تغییراتی داشته است و سومین مرحله سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار نمی‌شود.
به عقیده وی، با توجه به افزایش عرضه خودروها و آغاز واردات، بازار خودرو به یک تعادلی می‌رسد و دیگر نیاز نیست تا فروش خودرو به روش قبل اجرا شود روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود. بر همین اساس عرضه جدید خودرو از 8 مهرماه شروع می‌شود. به نحوی که روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.
معاون وزیر صمت گفته است: هم در سامانه یکپارچه و هم اکنون فروش خودرو مستقیم است در واقع در سامانه یکپارچه صرفاً نوبت دهی صورت می‌گرفت و بقیه امور فروش با خودروسازان بود که در حال حاضر این قسمت هم به خودروسازان محول شد و سامانه یکپارچه نقش نظارتی دارد.
معاون وزیر صمت اضافه کرد: در واقع در این روش عرضه‌های یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی در پی در مجموعه‌های مختلف تبدیل می‌شود به عنوان نمونه از هفته آینده، 4 خودروساز عرضه خودرو خواهند داشت.
اما توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم، گفت:بر اساس مصوبه 543 شورای رقابت هرگونه تغییر در عرضه خودرو منوط به مصوبه این شورا است و فعلاً هنوز تصمیمی به تغییر در عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو گرفته نشده است. البته با توجه به جلسات مختلفی که با معاونت حمل و نقل وزارت صنعت برگزار شده هنوز تغییری در عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اعمال نشده و به نظر می‌رسداز صحبت های آقای منطقی برداشت نادرست شده است.
با توجه به اظهارات اخیر منطقی و شورای رقابت به نظر می رسد قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه حذف خواهد و عملاً خودروساز با استفاده از سامانه یکپارچه فقط اطلاع رسانی ها را انجام می دهد . البته باید به این نکته هم توجه کرد که عملاً فردا 8 مهرماه خبری از فروش خودرو نیست و به نوعی مسئولین  مشغول بیان نظرهای متفاوتی در مورد فروش خودرو در سامانه یکپارچه هستندکه گویا هنوز به توافق نهایی دست پیدا نکرده اند و خبری از جزئیات فروش خودرو و محصولات عرضه شده نیست.
در این رابطه باید به  این موضوع توجه کرد که در صورت حذف قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه مدیریت تقاضا در این بخش به چه صورت انجام خواهد شد و اگر تقاضا بیش از عرضه باشد داستان تکراری مردم برای ثبت نام خودرو وارد فاز جدید تری خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید