سند توسعه صنعتی کشور تدوین می‌شود
کد خبر: 28857

سند توسعه صنعتی کشور تدوین می‌شود

رئیس هیئت عامل ایدرو از تهیه سند توسعه صنعتی در کشور خبر داد و از دانشگاه شهید بهشتی برای همکاری در تهیه این سند دعوت کرد.

به گزارش  خودکارنیوز ،  آقای بابک احمدی در دیدار رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مهم‌ترین ماموریت سازمان گسترش صنایع نوسازی ایران، توسعه صنعتی کشور است، گفت: این هدفی است که از ۵۰ سال پیش برای این سازمان تعریف شده و هنوز بعد از ۵۰ سال این ماموریت به روز است.
 
معاون وزیر صمت با اشاره به موانع پیش روی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش و فناوری جدید، اصلی‌ترین کار را وارد شدن به سرمایه‌گذاری در این بخش عنوان کرد و افزود: باید در حوزه دانش و فناوری جدید که سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیردولتی علاقه‌مند به سرمایه گذاری نیستند، وارد شویم و زمانی که به صنعت متعارف، متعادل و کم خطرپذیر تبدیل شد، آن را به متقاضیان سرمایه‌گذاری در آن بخش واگذار کنیم.
 
احمدی یکی از ماموریت‌ها را کشف نیاز‌های فناورانه کشور در بخش صنعتی بیان و از تهیه سند توسعه صنعتی در کشور خبر داد و افزود: این سند که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، ماموریت جدیدی است که الگوی راهی برای توسعه در سال‌های آینده خواهد بود و هم نیاز‌های فناورانه و هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلی برای استقرار این صنایع در آن باید دیده شود.
 
رئیس هیات عامل ایدرو نقش دانشگاه را در قوی کردن این سند راهبردی موثر خواند و گفت: پیش بینی شده است در کمتر از یک سال پیش‌نویس اولیه این سند تدوین شود تا دستاوردی غنی و همه جانبه به عنوان رویکردی کلان به نقشه راه صنعتی کشور نهایی شود.
 
معاون وزیر صمت روش‌های تامین مالی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم بخش صنعت دانست و افزود: دانشگاه در بخش نرم با جریان‌سازی باید به کمک بیاید؛ دانشگاه شهید بهشتی با توجه به ظرفیت و توان در حوزه نرم به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری مشترک می‌تواند ورود داشته باشد. حوزه تغییر اقلیم، زیرساخت‌های دیجیتال، خودرو برقی، پیشرانه‌های هوایی، کشف نیاز‌های فناورانه، گیاهان دارویی و انرژی‌های مازاد از جمله محور‌های مهم برای همکاری‌های مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و ایدرو است.
 
رییس دانشگاه شهید بهشتی هم هدف از برگزاری این نشست را بررسی زمینه‌های مشترک همکاری و تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد.
 
سید محمود رضا آقامیری با تاکید بر ظرفیت و توان دانشگاه شهید بهشتی، برای پاسخگویی به نیاز‌های بخش صنعت در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به نحو احسن انجام شوند و برای حل بسیاری از مشکلات کشور اثربخش باشند.
 
در این جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی، محور‌های همکاری مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را پیگیری کند.

دیدگاه تان را بنویسید