هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری تجارت ایران و ارمنستان
کد خبر: 28867

هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری تجارت ایران و ارمنستان

وزرای کار ایران و ارمنستان برای افزایش مبادلات تجاری سالانه دو کشور از ۷۰۰ میلیون دلار به ۳ میلیارد دلار توافق کردند.

به گزارش  خودکارنیوز ،  وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان، از آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار ماهر، مربی های متخصص و تأسیس مراکز آموزش فنی‌ وحرفه‌ای در امنستان خبرداد.
آقای مرتضوی همچنین با اعلام اینکه کشور ایران آماده است تجربیات خود در موضوع توانمندسازی افراد دارای معلولیت را در اختیار دولت و ملت ارمنستان قرار دهد، گفت: جدا از همکاری های آموزشی و فنی، افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور از ۷۰۰ میلیون دلار فعلی، به سه میلیارد دلار یکی از هدفگذاری های مشترک تهران و ایروان است.
وی افزود: یازده کارگروه در سفر چند روزه وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان و هیئت همراه به کشورمان با هدف افزایش توسعه تجارت و بازرگانی مشترک دو کشور برنامه ریزی شده است و آمادگی داریم ۱۳۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز ارمنستان در حوزه پتروشیمی، ماشین‌آلات صنعتی و دیگر حوزه ها را به این کشور صادر کنیم.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: احداث نمایشگاه دائمی ایران در کشور ارمنستان برای رسیدن به اهداف و توافقات مشترک بین دو کشور، برنامه ریزی شده است. 
وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان هم در این دیدار گفت: محقق شدن توافقات مختلف اقتصادی، آموزشی و فرهنگی بین تهران - ایروان را یکی از اهداف اصلی سفر به ایران اعلام کرد وگفت: تولید مشترک دارو با نشان مشترک دو کشور یکی از توافقات این سفر است. 
نارک مکرچیان با اعلام اینکه فعالان اقتصادی ارمنستان از تولیدات و محصولات مشترک ایران و ارمنستان استقبال می کنند، افزود: الگو برداری از مراکز فنی‌وحرفه‌ای ایران و مشابه سازی آن در سیونیک ارمنستان یکی از برنامه های دولت ارمنستان است.
ر این دیدار قرار است تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایران و ارمنستان در حوزه‌های تبادل نیروی کار، بهزیستی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همکاری‌های اقتصادی امضا شود.

دیدگاه تان را بنویسید