10 میلیارد دلار از پول برق صادراتی ایران به عراق در آستانه آزادسازی
کد خبر: 28965

۱۰ میلیارد دلار از پول برق صادراتی ایران به عراق در آستانه آزادسازی

منابع آمریکایی می‌گویند احتمالا واشنگتن امروز با دسترسی ایران به 10 میلیارد دلار از پول برق صادراتی به عراق موافقت می‌کند و این مبالغ به حساب‌های بانکی ایران در اروپا و عمان منتقل می‌شود.

به گزارش خودکارنیوز ، پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن طی گزارشی نوشت، احتمال دارد دولت آمریکا امروز سه‌شنبه با دسترسی ایران به حداقل 10 میلیارد دلار منابع مالی خود در عراق موافقت کند.

به این ترتیب، معافیتی که در ماه جولای برای نخستین بار برای دسترسی ایران به منابع مالی‌اش در عراق صادر شده بود و فردا منقضی می‌شود، تمدید خواهد شد.

به نوشته این گزارش، این معافیت به دولت عراق اجازه می‌دهد تا پول برق صادراتی ایران را به حساب های بانکی ایران در اروپا و عمان واریز کند.

دولت ترامپ برای نخستین بار به عراق اجازه دارد تا برق و گاز از ایران وارد کند اما تنها در شرایطی که پرداخت‌ها در یک حساب سپرده در بغداد نگهداری شود. دولت بایدن به تمدید این معافیت ادامه داد و از ماه جولای این امکان را فراهم کرد تا عراق بتواند بیش از 10 میلیارد دلار از این مبالغ را به خارج از کشورش انتقال دهد تا تهران بتواند از آن برای نیازهای بشردوستانه استفاده کند.

گفته می‌شود، رئیس بانک مرکزی ایران در اواخر ماه اکتبر با همتای عمانی خود بر سر تسریع در دسترسی ایران به این مبالغ گفتگو کرده است.

دولت بایدن اصرار دارد، همانند 6 میلیارد دلاری که به قطر انتقال داده شده است، ایران از این 10 میلیارد دلار هم تنها برای اهداف غیرتحریمی می‌تواند استفاده کند.

دیدگاه تان را بنویسید