تحقیقات دادگاه حقوق بشر اروپا درباره تبعیض نژادی پلیس آلمان
کد خبر: 17978

تحقیقات دادگاه حقوق بشر اروپا درباره تبعیض نژادی پلیس آلمان

دادگاه حقوق بشر اروپا از تحقیق درباره تبعیض نژادی پلیس آلمان خبر داد و گفت: اما متاسفانه مقام‌های برلین تحقیقات مستقل و مؤثر در مورد اعمال تبعیض نژادی توسط پلیس این کشور را ناممکن کرده‌اند.

 

به گزارش خودکارنیوز به نقل از شبکه تلویزیونی تی آر تی، دادگاه عالی حقوق بشر اروپا اعلام کرد که دولت آلمان با رد تحقیقات مستقل و مؤثر در مورد تبعیض نژادی از سوی افسران پلیس این کشور، کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را نقض کرده است.

 

این حکم پس از آن صادر شد که یک تبعه آلمانی هندی الاصل که قربانی تبعیض نژادی شده بود، پرونده خود را به دادگاه حقوق بشر اروپا برد و یک نبرد حقوقی چهار ساله را آغاز کرد.

 

دادگاه به اتفاق آرا حکم داد که حقوق «بی‌پلاب باسو» و دخترش در خصوص تبعیض نژادی نقض شده است زیرا آنها از رفتارهای نژادپرستانه پلیس آلمان در طول سفرشان در قطار شکایت داشتند اما مقام‌های آلمانی اجازه هرگونه تحقیق مستقل در مورد این ادعاها را ندادند.

 

دادگاه اروپا روز چهار شنبه در حکم خود اعلام کرد: «مقام‌های دولتی آلمان به وظایف خود برای انجام همه اقدامات منطقی برای تعیین اینکه آیا یک نگرش تبعیض آمیز در رفتار پلیس نقش داشته است یا خیر، عمل نکرده‌اند و بنابراین نتوانسته‌اند زمینه یک تحقیق موثر را فراهم کنند.»

 

این دادگاه تأکید کرد که تحقیقات داخلی پلیس را نمی‌توان کافی تلقی کرد و ایالت‌ها باید مکانیسم‌های مستقلی را برای بررسی شکایات در مورد تبعیض‌های نژادی ایجاد کنند.

دیدگاه تان را بنویسید