وزیر خارجه امارات با بشار اسد دیدار کرد
کد خبر: 19984

وزیر خارجه امارات با بشار اسد دیدار کرد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیروز شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی را به حضور پذیرفت.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی و هیئت همراه وی دیدار و با وی روابط برادرانه و همکاری های سوریه و امارات در بسیاری از زمینه ها و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری در راستای نفع دو کشور و دو ملت برادر علاوه بر آخرین تحولات اوضاع منطقه ای و بین المللی بررسی کرد.

بشار اسد تاکید کرد که روابط سوریه و امارات تاریخی است و بازگشت روابط به شکل محکم و عمیق خود که در طول ده‌های گذشته ادامه داشت در راستای نفع دو کشور و دو ملت و آرمان های منطقه و برقراری ثبات در آن یک امر طبیعی است.

رئیس جمهور سوریه همچنین به اهمیت نقش مثبت کشور امارات در منطقه عربی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات نیز در این دیدار سلام شیخ  محمد بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات متحده عربی و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس کشور را به رئیس جمهور بشار اسد منتقل کرد.

شیخ عبد الله بن زاید تاکید کرد که امارات مشتاق تقویت و توسعه همکاری ها و ادامه مشاوره و هماهنگی با سوریه در مسایل مختلف است.

وی همچنین بر حمایت کشورش از ثبات و حاکمیت ملی سوریه بر تمام اراضی خود تاکید و نسبت به توانایی مردم سوریه برای بازگرداندن شکوفایی و رفاه به کشور خود ابراز اطمینان کرد.

لازم به ذکر است که بعد از ظهر امروز شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان به همراه آقای علی بن حماد الشامسی نایب دبیر کل شورای عالی امنیت ملی امارات و آقای سعید مبارک الهاجری دستیار وزیر امور خارجه امارات در امور اقتصادی و تجاری و شماری از مقامات وزارت امور خارجه امارات وارد دمشق شد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه و منصور عزام وزیر امور ریاست جمهوری و ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه در این دیدار حضور داشتند.

IMG_20230105_095210

دیدگاه تان را بنویسید