سیارتو: خطر جنگ هسته ای در اوکراین وجود دارد
کد خبر: 22515

سیارتو: خطر جنگ هسته ای در اوکراین وجود دارد

وزیر خارجه مجارستان می گوید این کشور تسلیحات نظامی در اختیار اوکراین قرار نمی دهد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از تاس، وزیر خارجه مجارستان نسبت به اظهارنظرهای تحریک آمیز در خصوص بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین هشدار داد.

«پیتر سیارتو» روز دوشنبه در سخنرانی در اتاق بازرگانی آمریکا تاکید کرد که لفاظی در خصوص بکارگیری سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین بسیار خطرناک است، زیرا خطر جنگ هسته‌ای را در پی دارد.

وزیر امور خارجه مجارستان در این سخنرانی یادآور شد که در حال حاضر خطر تشدید تنش نظامی در اوکراین بیش از هر زمان دیگری است و اشاره آشکار به توانمندی‌های هسته‌ای به راحتی می‌تواند خطرآفرین باشد.

سیارتو در عین حال یادآور شد که در صورت وقوع درگیری با تسلیحات هسته‌ای به دلیل رخدادهای اوکراین، این درگیری در اروپا و نه آن سوی اقیانوس رخ خواهد داد.

این دیپلمات ارشد مجارستان تاکید کرد که به همین دلیل است که مجارستان از طرف‌های درگیر در جنگ می‌خواهد که به سوی آتش بس رفته و مذاکرات صلح را آغاز کنند.

وزیر خارجه مجارستان افزود که هر چند مجارستان در این خصوص در اتحادیه اروپا در اقلیت قرار دارد، اما اکثر کشورهای جهان از حل و فصل مناقشه اوکراین تنها از طریق روش‌های دیپلماتیک حمایت می‌کنند. سیارتو تاکید کرد که مجارستان به اوکراین تسلیحات نخواهد فرستاد.

دیدگاه تان را بنویسید