مدیرکل آژانس اتمی: احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است
کد خبر: 23851

مدیرکل آژانس اتمی: احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه سی بی سی کانادا گفت توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.

به گزارش خودکارنیوز، او در پاسخ به این ادعا که آژانس چه اقدامی برای مواجهه با ذرات اورانیوم غنی شده با غلظت بالا در نیروگاه هسته‌ای ایران اتخاذ خواهد کرد گفت: می‌دانید که مسئلهِ ایران با مشکلات یا شرایط مربوط به توافق معروفِ «برجام» ترکیب شده است، یعنی همان توافق ایران با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان که اتحادیه اروپا هماهنگ کننده آن است. پس تمامی مسائل به نوعی به هم مرتبط شده اند و ما شاهد بوده ایم که هر دو طرف، بیشتر و بیشتر از یکدیگر فاصله گرفته اند و ایران هم فعالیت هایش را چند برابر کرده است.

 

البته وقتی برجام را از دست بدهیم یا اگر در آستانه از دست دادن آن قرار بگیریم، ما هم بخش عمده‌ای از توانایی راستی آزمایی خودمان را که سازمان من از آن برخوردار است، از دست می‌دهیم. پس ما اطلاعات کمتری خواهیم داشت. البته این به آن معنی نیست که ما هیچ اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران نخواهیم داشت، بلکه ما هنوز در آنجا حضور داریم و به بازرسی هایمان ادامه می‌دهیم، اما رژیم نظارتی ما محدودتر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید