آرنولد شوارتزنگر دوست داشت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند
کد خبر: 24935

آرنولد شوارتزنگر دوست داشت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند

آرنولد شوارتزنگر، بازیگر مشهور سینمای هالیوود اعلام کرد، در صورتی که قانون اساسی آمریکا به او اجازه می‌داد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شد و ادعا کرد در صورت نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز می‌شود.

به گزارش ایسنا، آرنولد شوارتزنگر، بازیگر مشهور هالیوودی در مصاحبه در روز جمعه با کریس والاس، مجری شبکه سی.ان.ان بیان کرد: "ببینید. نیاز به فکر چندانی ندارد. من به روشنی می‌توانم متصور شوم که به آسانی در این انتخابات پیروز می‌شوم."

آرنولد شوارتزنگر بعد از تجربه بازیگری در سینمای هالیوود به عرصه سیاست آمریکا نیز وارد شد اما با توجه به اینکه زاده کشور اتریش است نمی‌تواند طبق قانون اساسی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. این قانون اساسی الزامی کرده که رئیس جمهور این کشور "شهروند به دنیا آمده در این کشور" باشد.

او مدعی شد که دارای شایستگی منحصر به فردی برای متحد کردن آمریکایی‌های شدیدا تفرقه زده، است.

شوارتزنگر ۷۵ ساله از چهره‌های حزب جمهوریخواه است که دو دوره به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا خدمت کرد. او بیان داشت: "همین الان درباره آن فکر کنید. منظور من این است در عرصه رقابت انتخاباتی چه کسی واقعا می‌تواند همه را با هم متحد کند. الان مهم این است که شما بیشتر از آنکه تعیین کنید به چه کسی رای بدهید تعیین کنید به چه کسی رای ندهید."

شوارتزنگر از ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که دو سال از او کوچکتر است، انتقاد کرد. او اظهار کرد، شنیدن خبر طرح ۳۷ فقره اتهام علیه ترامپ از بابت نحوه نگهداری از اسناد محرمانه در اقامتگاه مارالاگو او را شوکه کرد.

وی افزود: "اگر اتهامات مطرح شده علیه ترامپ درست باشند او گرفتار دردسر بزرگی خواهد شد."

این بازیگر هالیوودی ادامه داد: "اما همزمان باید بگویم ما همیشه به صورت مفروض بیگناهیم مگر آنکه گناهکاری ما ثابت شود بنا براین خواهیم شنید که دادگاه در آینده چه نظری خواهد داشت."

رئیس جمهور سابق آمریکا با وجود دریافت کیفرخواست حاوی ۳۷ فقره اتهام در رابطه با مدیریت اسناد محرمانه در روز سه شنبه گذشته، نسبت به این اتهامات اظهار بی گناهی کرده است.

به اعتقاد شوارتزنگر، ترامپ هر چند طبق نظرسنجی‌ها در عرصه رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برتری بالایی دارد اما شانسی برای پیروز شدن در انتخابات اصلی نخواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید