تداوم لاف‌زنی ترامپ درباره پایان دادن ۲۴ ساعته به جنگ اوکراین
کد خبر: 26021

تداوم لاف‌زنی ترامپ درباره پایان دادن ۲۴ ساعته به جنگ اوکراین

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی است اگر به کاخ سفید بازگردد و با سران روسیه و اوکراین تماس بگیرد، می‌تواند در عرض یک روز به جنگ دو طرف خاتمه دهد.

به گزارش خودکارنیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه سه‌شنبه بار دیگر ادعاهای خود مبنی بر توانایی‌اش برای پایان دادن سریع به جنگ اوکراین و روسیه را تکرار کرد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، مدعی شد: «همانطور که می‌دانید، من با [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] خیلی خوب هستم. من با او تماس می‌گیرم و به او می‌گویم تو باید این موضوع (مشکل با اوکراین) را حل کنی».

وی در ادامه ادعای مضحک خود اظهار داشت: «به زلنسکی هم خواهم گفت که خودت باید این مشکل را حل کنی. به او می‌گویم که پولی [برای تداوم جنگ با روسیه] دریافت نخواهد کرد. آنگاه در عرض ۲۴ ساعت به توافق می‌رسیدم».

این سیاستمدار آمریکایی که با پرونده‌های کیفری متعددی در دادگاه مواجه است، با تاکید بر اینکه جنگ اوکراین هرگز نباید رخ می‌داد، گفت: «اکنون صدها هزار نفر کشته شده‌اند و صدها هزار شهر و محله ویران یا نابود شده‌اند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این مصاحبه، ترامپ همچنین ضمن اشاره به ماهیت مخرب جنگ بین روسیه و اوکراین، اظهار داشت: «وظیفه خود می‌دانم که فوراً آنها را متوقف کنم... نمی‌دانم تا به حال شهرهای [اوکراین] را پس از حمله موشکی دیده‌اید یا نه. وضعیت آنها بسیار وحشتناک است».

او پیش از این نیز وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، از طریق تماس تلفنی با رؤسای جمهور روسیه و اوکراین، در عرض ۲۴ ساعت جلوی خون‌ریزی بیشتر و تداوم جنگ را بگیرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر نیز با بیان اینکه دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده، مدعی شده بود او تنها کسی است که می‌تواند مانع وقوع این جنگ جهانی شود.

دیدگاه تان را بنویسید