آمریکا بدافزارهای جاسوسی صهیونیست را در لیست سیاه قرار داد
کد خبر: 26042

آمریکا بدافزارهای جاسوسی صهیونیست را در لیست سیاه قرار داد

آمریکا چهار شرکت صهیونیستی متهم به تامین بدافزار جاسوسی را در «لیست سیاه» قرار داد

به گزارش خودکارنیوز، دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا فهرست موجودیت خود را به روز کرده و در نتیجه آن دو بدافزار جاسوسی Intellexa و Cytrox AD متعلق به رژیم صهیونیستی را به دلیل تهدیدات ناشی از ابزار‌های نظارت تجاری آن‌ها برای امنیت ملی آمریکا در لیست سیاه خود قرار داد.

به گفته وزارت بازرگانی آمریکا گنجاندن در فهرست نهادها، دسترسی به کالا، فناوری و نرم افزار را برای Intellexa و Cytrox محدود می‌کند، زیرا آن‌ها نیز مجبور به رعایت الزامات مجوز سختگیرانه خواهند بود. اینتلکسا و سیتروکس تقریباً دو سال پس از اینکه شرکت‌های جاسوس‌افزار Candiru و NSO Group توسط وزارت بازرگانی به فهرست نهاد‌های خود اضافه شدند، در لیست سیاه قرار گرفتند.

آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی برای صنعت و امنیت آمریکا گفت: ما همچنان بر روی جلوگیری از گسترش ابزار‌های دیجیتال برای سرکوب متمرکز هستیم. با توجه به تاثیر ابزار‌های نظارتی و سایر فناوری‌ها بر حقوق بشر بین المللی، من خوشحالم که این موارد را به لیست سیاه خود اضافه کردیم.

گفته می‌شود که این شرکت‌ها با سوء استفاده از اطلاعات تلفن همراه، اقداماتی را انجام داده‌اند که سیستم‌های فناوری اطلاعات و حریم خصوصی و امنیت را در سراسر جهان به خطر می‌اندازد.

شرکت‌های امنیت سایبری «اینتلکسا»، «سیتروکس» و «تالوس» به عنوان سازندگان جاسوس افزار «پریدیتور» (Predator) معرفی شدند.

چندی پیش از این جاسوس افزار برای هدف قرار دادن «ایمن نور»، سیاستمدار مصری، و یک روزنامه‌نگار ناشناس استفاده شده بود

دیدگاه تان را بنویسید