۱۱ کشته در حادثه ریزش سقف یک سالن ورزشی در چین
کد خبر: 26159

۱۱ کشته در حادثه ریزش سقف یک سالن ورزشی در چین

ریزش سقف سالن ورزشی یک مدرسه در شمال شرقی چین ۱۱ کشته برجای گذاشت.

به گزارش خودکارنیوز، ریزش سقف در سالن ورزشی یک مدرسه در شهر چیچیهار (Qiqihar) استان «هیلونگ جیانگ» در شمال چین منجر به کشته شدن ۱۱ نفر شد. اداره امنیت عمومی، مسئول واحد ساختمانی را بازداشت کرده است.

نشریه گلوبال تایمز در این باره گزارش داد که صبح روز دوشنبه، عملیات امداد و نجات به پایان رسید و آخرین فرد گرفتار شده هم بدون علائم حیاتی پیدا شد و همچنین این نشریه نوشت: «۱۹ نفر در سالن ورزشی بودند که به طور ناگهانی سقف ریزش کرد، چهار نفر از آن‌ها فرار کردند و ۱۵ نفر گرفتار شدند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که در مجموع پنج نفر پس از نجات علائم حیاتی نداشتند، شش نفر پس از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند و چهار نفر هم در وضعیت پایدار بودند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که واحد ساختمانی در حین ساخت و ساز بخشی از مجتمع آموزشی در مجاورت سالن ورزشی به صورت غیرقانونی پرلیت (عایق) را در پشت بام سالن ورزشی قرار داده است. به دلیل بارندگی شدید، پرلیت در آب خیس شد و وزن آن افزایش یافت که منجر به افزایش بار سقف و ریزش آن شد.

مرکز فرماندهی گروه امداد و نجات آتش نشانی شهر حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر یک‌شنبه گزارش این حادثه را در مدرسه راهنمایی شماره ۳۴ منطقه لونگشا دریافت و بلافاصله ۳۹ ماشین آتش نشانی، ۱۵۹ پرسنل امداد و نجات آتش نشانی و چهار سگ نجات را به محل حادثه اعزام کرد. بخش‌های مرتبط از جمله مراقبت‌های پزشکی، امنیت عمومی، پاسخ اضطراری و تامین برق نیز گروه‌ها و اقدامات واکنش اضطراری را مستقر کردند. نیرو‌های آتش نشانی و نجات استان تیم امداد و نجات زلزله از داکینگ هیلونگجیانگ را هم در محل حادثه مستقر کرد. تحقیقات در باره این حادثه همچنان در جریان است.

دیدگاه تان را بنویسید