دیدار وزیر دفاع روسیه با رهبر کره شمالیوزیر دفاع روسیه در جریان دیدار با رهبر کره شمالی ضمن گفتگو درباره مسائل امنیتی و دفاعی، نامه‌ای را از رئیس جمهور کشور به «کیم جونگ اون» رساند.
کد خبر: 26272

دیدار وزیر دفاع روسیه با رهبر کره شمالیوزیر دفاع روسیه در جریان دیدار با رهبر کره شمالی ضمن گفتگو درباره مسائل امنیتی و دفاعی، نامه‌ای را از رئیس جمهور کشور به «کیم جونگ اون» رساند.

به گزارش خودکارنیوز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه که در رأس هیأتی نظامی به پیونگ‌یانگ سفر کرده، بامداد پنجشنبه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

شویگو بامداد چهارشنبه برای سفری سه روزه وارد پیونگ‌یانگ شد تا در در جشن‌های هفتادمین سالگرد آتش بس جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ دو کُره در تاریخ بیست‌وهفتم جولای شرکت کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد که در این دیدار کیم و شویگو درباره مسائل امنیتی و دفاعی در «فضای صمیمانه مملو از دوستی همرزمانه» گفتگو کرده و به توافق‌هایی رسیدند.

علیرغم حفظ محدودیت‌های مرزی سختگیرانه که کره شمالی از سال ۲۰۲۰ برای مهار همه‌گیری کرونا وضع کرده، این کشور برای مراسم مذکور از هیأت‌هایی چینی و روسی دعوت کرده است تا به پیونگ‌یانگ سفر کنند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، شویگو در این دیدار نامه‌ای را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه به دست رهبر کره شمالی رساند.

بر این اساس، کره شمالی این دیدار را به عنوان فرصتی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه در بحبوحه «محیط امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی در حال تغییر» می‌داند.

وزیر دفاع روسیه پیش از این در دیدار با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی، پیونگ‌یانگ را شریک مهم مسکو خوانده و گفت این نشست‌ها به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند.

شویگو و هیأت همراهش همچنین روز گذشته با حضور در بنای یادبود آزادی که به‌نشانهٔ قدردانیِ مردم کره‌شمالی از سربازان شوروی در سال ۱۹۴۶ و پس از پایان جنگ کره ساخته شده، با اهدای گل ادای احترام کردند.

پیش از این نیز رهبر کره شمالی در پیام تبریک روز روسیه به رئیس جمهور این کشور، ضمن اعلام حمایت کامل و همبستگی خود با مردم و دولت روسیه، بر آمادگی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها تاکید کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید