عربستان و مصر کاردار و سفیر دانمارک را احضار کردند
کد خبر: 26296

عربستان و مصر کاردار و سفیر دانمارک را احضار کردند

وزارت خارجه عربستان کاردار و وزارت خارجه مصر سفیر سفارت دانمارک را در واکنش به اهانت به قرآن کریم در این کشور احضار کردند.

به گزارش خودکارنیوز، وزارت امورخارجه عربستان بامداد جمعه کاردار سفارت دانمارک را در واکنش به اهانت به قرآن کریم در این کشور احضار کرد.در بیانیه صادر شده از وزارت امورخارجه عربستان آمده که کاردار دانمارک به این وزارتخانه احضار و یادداشت اعتراض آمیز دولت سعودی را دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری "واس"، این وزارتخانه افزود که این یادداشت اعتراض آمیز حاوی خواسته دولت عربستان برای توقف این گونه اقدامات اهانت آمیز بوده که مغایر با تمام تعالیم دینی، عرف بین الملل است.

در پایان این بیانیه نیز تأکید شده است که عربستان مخالفت قاطع و کامل خود را با تمام اقداماتی اعلام کرده که نفرت میان ادیان را تغذیه می‌کنند.

وزارت خارجه مصر در اعتراض و محکومیت اهانت به قرآن کریم مقابل مقرهای هیأت‌های دیپلماتیک در کپنهاگ به خصوص سفارت مصر، سفیر دانمارک در قاهره را احضار کرد.

به نوشته روزنامه مصری «الاهرام»، «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که به دستور «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور سفیر دانمارک در قاهره به وزارت خارجه احضار شد.

به گفته ابوزید مراتب محکومیت و اعتراض شدید قاهره در تمامی سطوح رسمی و مردمی به سوزاندن قرآن کریم مقابل مقر هیأت‌های دیپلماتیک در دانمارک از جمله سفارت مصر در روز ۲۵ ژوئیه جاری، به سفیر این کشور ابلاغ شد.سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین بر محکومیت اهانت به قرآن کریم به بهانه آزادی بیان تأکید کرد.

طی دو سه هفته اخیر، حداقل دو بار در سوئد و دو بار در دانمارک به قرآن کریم اهانت شده است.  یک گروه کوچک دانمارکی که خود را «میهن پرستان دانمارک» می‌خواند، ابتدا با تجمع در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، به مقدسات اسلامی هتاکی کرد پس از آن اهانت به قرآن مقابل سفارت مصر نیز تکرار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید