۵۸ درصد صهیونیست ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
کد خبر: 26322

۵۸ درصد صهیونیست ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

نتایج نظرسنجی منتشرشده توسط روزنامه صهیونیستی «معاریو» نشان می‌دهد که ۵۸درصد شهرک‌نشینان از وقوع جنگ داخلی در تل‌آویو می‌ترسند.

به گزارش خودکارنیوز، نتایج نظرسنجی منتشرشده روز جمعه ۲۸جولای توسط روزنامه صهیونیستی «معاریو» نشان داد که ۵۸درصد شهرک‌نشینان از یک جنگ داخلی واقعی بعد از اختلافات داخلی بر سر طرح تغییرات قضایی بیم دارند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که «تنها ۳۸درصد از اسرائیلی‌ها از جنگ داخلی واقعی نمی‌ترسند و ۴درصد هم در این باره اظهارنظر نکرده‌اند».

معاریو پس از از تجزیه و تحلیل نمونه‌ها اعلام کرد که «بزرگترین نگرانی در مورد جنگ داخلی در میان رای دهندگان مخالف کابینه است که به ۷۶درصد رسیده است. در مقابل ۵۵درصد از کسانی که به احزاب ائتلاف فعلی رای می‌دهند، از رسیدن تحولات به این نقطه نمی‌ترسند».

پیش از معاریو،  شبکه‌های ۱۳و ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم بعد از تصویب بخشی از طرح تغییرات قضایی در کنست با انجام نظرسنجی‌هایی، میزان ترس شهرک‌نشینان صهیونیست از آغاز جنگ داخلی و افزایش درخواست‌ها برای ترک اسرائیل را نشان دادند.

شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴» در گزارشی از نتایج کلی این نظرسنجی‌ها، به عنوان آخرین مطالعات میدانی در سرزمین‌های اشغالی نوشته بود: نتایج نشان می‌دهد که ۲۸درصد از اسرائیلی‌ها به دنبال خروج از کشور هستند و حزب «بنی گانتز»، معارض «بنیامین نتانیاهو» همچنان در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز است.

در ۱۷ژوئیه، معاریو نتایج یک نظرسنجی دیگر را منتشر کرد که نشان می‌داد ۴۵درصد از شهرک نشینان بر این باورند که احتمال وقوع یک جنگ داخلی خشونت‌آمیز در سرزمین‌های اشغالی در آینده قابل پیش‌بینی زیاد است.

«ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه۴ تلویزیون انگلیس تصریح کرد: یک تهدید وجودی دارد. این یک تهدید بسیار جدی است، که قبلاً چنین نبوده است؛ ما در مسیر جنگ داخلی هستیم. بله، منظور من از جنگ داخلی، نافرمانی مدنی است، با همه پیامدهای احتمالی منفی‌اش برای ثبات کشور و توانایی دولت برای عمل به وظایف.

اولمرت تاکید کرده بود: بخش بزرگی از اسرائیلی‌ها دیگر از دولتی که آن را نامشروع می‌دانند، پیروی نخواهند کرد. کابینه نتانیاهو تصمیم گرفته است که پایه‌های دموکراسی اسرائیل را به لرزه درآورد و این چیزی نیست که ما آن را بپذیریم یا تبعاتش را تحمل کنیم.

تصویب بخشی از طرح تغییرات قضایی برای چند روز قبل در کنست، بحران سرپیچی‌ها، امتناع از خدمت و استعفا را در در نیروهای ذخیره و اجباری ارتش رژیم صهیونیستی، تشدید کرده است. بند جنجال‌برانگیز این اصلاحات تحت عنوان «آزمون معقولیت» روز دوشنبه و در قرائت سوم کنست با اکثریت ۶۴نماینده موافق و پس از انصراف ائتلاف مخالفان از شرکت در ادامه جلسه تصویب شد.

دیدگاه تان را بنویسید