زلنسکی: جنگ در حال واردشدن به خاک روسیه است
کد خبر: 26400

زلنسکی: جنگ در حال واردشدن به خاک روسیه است

رئیس‌جمهوری اوکراین پس از حملات پهپادی به مسکو گفت که جنگ در حال واردشدن به خاک روسیه است.

به گزارش خودکارنیوز، زلنسکی روز یکشنبه به‌دنبال حملات پهپادی به پایتخت روسیه، اعلام کرد که به‌تدریج جنگ در حال واردشدن به مراکز نمادین، پایگاه‌های نظامی و خاک روسیه است.

وی در حساب توئیتر خود نوشت: روز یکشنبه پانصد و بیست و دومین روز از به‌اصطلاح عملیات ویژه نظامی است که رهبری روسیه قرار بود به‌مدت یک یا دو هفته آن را تمام کند.

رئیس جمهور اوکراین با این حال افزود که کی‌یف باید مانند سال گذشته آگاه باشد چرا که روسیه می‌تواند در این زمستان به بخش انرژی و تأسیسات حیاتی حمله کند.

وزارت دفاع روسیه صبح دیروز گزارش داد که طرف اوکراینی بار دیگر سعی کرد با هواپیماهای بدون سرنشین به زیرساخت‌هایی در مسکو حمله کند، یک پهپاد دشمن در آسمان و در حومه مسکو منهدم شد، دو فروند دیگر توسط ابزار جنگ الکترونیک سرکوب شدند و در منطقه‌ای از پایتخت ـ در محدوده مجتمع ساختمان‌های غیرمسکونی "مسکوسیتی" ـ سقوط کردند.

پیش از آن سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو از حمله پهپادهای اوکراینی در طول شب گذشته خبر داده بود. وی در پیامی در کانال تلگرام خود نوشت: این حملات تلفات جانی و خسارات جدی نداشته است. نمای خارجی دو برج اداری مجتمع "مسکوسیتی" کمی آسیب دیده است.

پیش از این، رسانه‌ها ویدئویی از محل اصابت یکی از موشکهای سرنگون‌شده در یکی از برج‌های مرکز تجاری شهر مسکو منتشر کردند. این تصاویر نشان می‌دهد که شیشه‌های ساختمان شکسته شده است. نیروهای امدادی وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه در محل حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید