وزیر کشور عراق: مرزهای زرباطیه و مهران در اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین است
کد خبر: 26426

وزیر کشور عراق: مرزهای زرباطیه و مهران در اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین است

وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه افزون بر ۵۰ درصد زائران اربعین از مرزهای مهران و زرباطیه تردد می کنند؛ گفت: این مرزها در اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین از سوی مسئولان ۲ کشور قرار دارند.

به گزارش خودکارنیوز، عبدالامیر الشمری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مرز بین المللی مهران اظهار داشت: بیشتر از ۵۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند و بر این اساس باید بیشتر امکانات مورد نیاز نیز در این نقطه متمرکز شود.

وی افزود: استانداران ایلام و واسط عراق کارهای زیرساختی خوبی در دو طرف مرز انجام داده و توسعه راه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر کشور عراق یادآور شد: سامانه های ثبت ورود و خروج در مرز زرباطیه عراق افزایش یافته و بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت و سرعت بخشی در ترددها ایجاد خواهد شد.

الشمری تاکید کرد: حدود ۲۰۰ خودرو متشکل از اتوبوس و سایر خودروها برای حمل و نقل عمومی و انتقال زوار در مسیرهای ورود و خروج پیش بینی شده است.

وی با اشاره به گرمای هوا در اربعین پیش رو یادآور شد: آب شرب برای زوار در مرز زرباطیه فراهم و ورود خودروهای امدادی هم مورد توافق قرار گرفته است.

وزیر کشور عراق اضافه کرد: هفته آینده کمیته و قرارگاه مشترک بین دو استان واسط و ایلام در ایران و عراق ایجاد و آخرین نیازسنجی ها و تصمیمات با هماهنگی مسئولان تا ۲ هفته آینده اتخاد می شود.

الشمری گفت: استانداران دو طرف مرز باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا مشکلات احتمالی شناسایی و در سریع ترین زمان ممکن تصمیمات لازم برای حل آنها اخذ شود.

خدمت به زوار بهترین نعمت الهی است

استاندار واسط عراق نیز در این نشست با اشاره به نیاز زوار به آب و یخ در ایام اربعین گفت: انتظار داریم مسئولان ایرانی در تامین آن بویژه در مرز زرباطیه به کمک مقامات عراقی بشتابند.

محمد جمیل المیاحی تاکید کرد: تامین ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار بطری آب در پایانه مرزی زرباطیه نیاز است که باید مسئولان ۲ کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین بر تامین تانکر آب و یخ و ایجاد کارخانه یخ در ۲ سوی مرز تاکید کرد.

استاندار واسط استقرار آمبولانس و نیروهای امدادی و خدماتی در مرز زرباطیه را خواستار شد تا بتوان به حوادث احتمالی خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز ارائه کرد.

دیدگاه تان را بنویسید