حماس پس از ۹ سال اطلاعات بی‌سابقه‌ای از دستگیری سرباز صهیونیست فاش کرد
کد خبر: 26475

حماس پس از ۹ سال اطلاعات بی‌سابقه‌ای از دستگیری سرباز صهیونیست فاش کرد

گردان های القسام روز سه شنبه اطلاعات جدیدی را درباره ناپدید شدن سرباز صهیونیستی "هدار گلدن" در جریان درگیری مسلحانه با نظامیان گردان های القسام در عملیات "صخره سخت" در سال ۲۰۱۴ فاش کرد که در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه رخ داد

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از سایت گردان های القسام، جنبش حماس بر اساس روایتی که به مناسبت نهمین سالگرد عملیات «صخره سخت» منتشر کرد، اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی جسدی را از میدان این عملیات ربوده است با این گمان که جنازه سرباز صهیونیستی هدار گلدن است اما پس از دو ساعت متوجه شد که جسد یکی از رزمندگان گردان های عزالدین القسام را ربوده است که پوششی شبیه یونیفورم ارتش این رژیم به تن داشت.

 

در سایت القسام آمده است: روز اول اوت، سالروز ناپدید شدن هدار گلدن، سرباز صهیونیستی در نبردهای بیست و ششمین روز از جنگ ۲۰۱۴ است که گروهی از گردان های القسام با یک گروه صهیونیستی مقابله کرد که به عمق بیشتر از دو کیلومتری شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه نفوذ کرده بود. نیروهای صهیونیستی با سوء استفاده از صحبت ها درباره آتش بس انسانی فرضی، شبانه به عمق بیشتر از دو کیلومتری شرق شهر رفح نفوذ کردند اما در جا با این گروه مقابله شد.

 

در یک افشاگری گسترده اشاره شده که درگیری حوالی ساعت هفت صبح یعنی قبل از زمان شروع آتش بس فرضی آغاز شد اما هواپیماهای دشمن و توپخانه آن پس از ساعت ۱۰ صبح به سوی غیرنظامیان آتش گشودند. اقدامی که به بهانه اینکه دشمن در جستجوی سرباز مفقود شده است، نقض آشکار آتش بس بود.

 

گردان های القسام اعلام کردند که در آن مدت، القسام تاکید کرد که از موضوع سرباز مفقود شده و همچنین از محل نگهداری و شرایط ناپدید شدن وی اطلاعی نداشته است.

 

این گردان ها فاش کردند، ارتش رژیم صهیونیستی جسد ولید مسعود، یکی از رزمندگان این گردان ها را ربود که لباس نظامی شبیه به یونیفورم ارتش رژیم به تن داشت که با نظامیان دشمن در شرق رفح در حال مقابله بود.

 

این گردان ها اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی با این تصور که جسد هدار گلدن است، آن را ربود و به همین دلیل است که با دو ساعت تاخیر واکنش نشان داد. رژیم صهیونیستی جرات ندارد دلیل تاخیر دو ساعته ارتش پس از عملیات را به دنیا اعلام کند و بهانه آورد که ارتباط قطع شد.

 

گردان های القسام در مراسم سی و پنجمین سالروز تاسیس حماس به اسلحه ای به شماره ۴۲۸۵۲۳۵۱ اشاره کردند که در جریان عملیات اسارت هدار گلدن به غنیمت گرفته است.

 

در حالی که گروه های مقاومت فلسطین و رسانه ها تاکید دارند که گلدن در نزد حماس گروگان است، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی هستند، وی پیش از ربوده شدن جسدش توسط نظامیان حماس، کشته شده است.

 

هدار گلدن و آرون شائول دو سرباز صهیونیستی هستند که جنبش حماس آنها را به گروگان گرفته است و سپس آویرا منگیستو و هشام السید هم به لیست اسیران صهیونیستی در نوار غزه اضافه شدند.

 

در مراسم نهمین سالروز سربازانی که در عملیات صخره سخت کشته شدند، بنیامبن نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: توانایی اسرائیل برای پاسخگویی به تهدیدات از زمان این عملیات «به طرز بی‌اندازه‌ای قوی‌تر» شده است.

دیدگاه تان را بنویسید