تعیین تاریخ جلسه بعدی دادگاه ترامپ/ رئیس جمهور سابق آمریکا: این روز بسیار غم‌انگیزی برای آمریکاست
کد خبر: 26545

تعیین تاریخ جلسه بعدی دادگاه ترامپ/ رئیس جمهور سابق آمریکا: این روز بسیار غم‌انگیزی برای آمریکاست

تاریخ جلسه بعدی دادگاه ترامپ در پرونده شورش کنگره ۲۸ آگوست (ششم شهوریور) خواهد بود.

به گزارش خودکارنیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در محاکمه بر سر تلاش برای خنثی کردن شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰، مدعی بی‌گناهی شد. 

ترامپ در این جلسه چند بار تکرار کرد «من بی‌گناه هستم».

این محاکمه که حدود نیم ساعت به طول انجامید، در دادگاه واشنگتن در نیم مایلی (یک کیلومتری) ساختمان کنگره آمریکا، ساختمانی که حامیان ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به آن یورش بردند، انجام شد.

این سومین باری است که ترامپ از آوریل خود را بی‌گناه معرفی می‌کند. این محاکمه در پس‌زمینه مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، که در آن ترامپ پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان برای مقابله با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی دموکرات است، برگزار شد.

«جک اسمیت»، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در کیفرخواستی ۴۵ صفحه‌ای در روز سه‌شنبه، ترامپ و متحدانش را به ترویج ادعا‌های دروغین در انتخابات متهم کرد. او در این کیفرخواست نوشت که ترامپ و هوادارانش به مقامات ایالتی و فدرال فشار آوردند تا نتایج انتخابات را تغییر دهند.

ترامپ ۷۷ ساله با چهار اتهام از جمله توطئه برای کلاهبرداری از آمریکا، محروم کردن شهروندان از حق رای و ممانعت از روند رسمی مواجه است. سنگین‌ترین این اتهامات می‌تواند حداکثر ۲۰ سال زندان برای ترامپ به همراه داشته باشد.

تاریخ جلسه بعدی دادگاه در این پرونده ۲۸ آگوست (ششم شهوریور) و در حضور «تانیا چوتکان»، قاضی منطقه‌ای آمریکا خواهد بود. البته منابع آگاه گفتند که حضور شخص ترامپ در این جلسه اجباری نخواهد بود.

ترامپ بدون اعمال شدن محدودیت سفر آزاد شد. یکی از شروط آزادی او این است که با هیچ شاهدی درباره پرونده صحبت نکند مگر اینکه با وکلایش همراه باشد.

ترامپ پس از جلسه استماع قبل از سوار شدن به هواپیمای شخصی خود برای بازگشت به باشگاه گلفش در شهر «بدمینستر» در ایالت نیوجرسی، به خبرنگاران گفت: این روز بسیار غم‌انگیزی برای آمریکا است؛ این آزار و اذیت یک مخالف سیاسی است.

دیدگاه تان را بنویسید