وزیر جنگ اسرائیل:اگر جنگ شود لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم
کد خبر: 26732

وزیر جنگ اسرائیل:اگر جنگ شود لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه توهمات خود در قبال حزب‌الله لبنان و در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نگرانی‌ محافل رسانه‌ای، سیاسی و نظامی این رژیم نسبت به قدرت این جنبش در جنگ احتمالی آینده، مدعی بازگرداندن لبنان به «عصر حجر» در صورت وقوع جنگ شد.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از مناطق مرزی میان اراضی اشغالی و لبنان به لفاظی علیه حزب‌الله و لبنان پرداخت.

وی با چشم پوشی از واقعیت از دست رفتن توان بازدارندگی ارتش رژیم اشغالگر در مقابل مقاومت در منطقه، مدعی شد که رژیم صهیونیستی آماده خواهد بود تا به تمامی مواضع حزب‌الله حمله کند و در صورت حمله به سرزمین‌های اشغالی لبنان را به عصر حجر بازگرداند!

گالانت در ادامه تلاش مقامات رژیم صهیونیستی برای جوسازی علیه حزب‌الله و متهم کردن آن به تلاش برای حمله به اراضی اشغالی، خطاب به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله مدعی شد: «اشتباه نکنید، در گذشته اشتباهاتی را مرتکب شدید و بهای بسیار سنگینی پرداختید. اگر تنش یا درگیری در اینجا ایجاد شود، ما لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانیم. ما از استفاده از تمام توان خود دریغ نخواهیم کرد و اگر مجبور شویم وجب به وجب مواضع حزب‌الله و لبنان را از بین خواهیم برد!»

وی در ادامه لفاظی‌های توخالی‌اش ادامه داد: ما خواستار جنگ نیستیم؛ اما آماده حفاظت از شهروندان، سربازان و اسرائیل هستیم.

گالانت درحالی به تهدید حزب الله و لبنان پرداخته است که اخیرا مقامات ارتش رژیم اشغالگر به وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار دادند که برداشتن حتی یک «قدم کوچک» علیه حزب‌الله لبنان می‌تواند به یک جنگ گسترده در شمال و سایر مناطق اراضی اشغالی تبدیل شود.

در سایه حوادث مرزی با لبنان، روزنامه «یسرائیل هیوم» گزارش داده مقامات امنیتی این رژیم پیش‌بینی کرده‌اند جنگ با حزب‌الله لبنان در صورت وقوع، جنگی پیچیده‌ خواهد بود.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند، پیش‌بینی تل‌آویو از سناریوی درگیری احتمالی با حزب‌الله لبنان این است که به دلیل حملات حزب‌الله به تأسیسات برق، اراضی اشغالی برای ساعاتی طولانی و چه بسا روزها در تاریکی فرو خواهد رفت و در روزهای نخست جنگ، هزاران موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد.

مناطق مرزی لبنان و اراضی اشغالی همزمان با هفدهمین سالروز جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ شاهد تنش‌هایی بوده است.

این تنش‌ها درپی ایجاد حصار توسط رژیم صهیونیستی در بخش شمالی روستای لبنانی «الغجر» با هدف الحاق آن به اراضی اشغالی و پاسخ حزب‌الله به این اقدام با برپایی چند چادر در داخل خط آبی تشدید شده است.

رژیم صهیونیستی از ژوئن گذشته به برپایی چادرهای حزب‌الله لبنان در مرزها اعتراض کرد و خواستار برچیده‌شدن آنها شد. در حالی که لبنان می‌گوید این چادر در داخل خاک لبنان است و از صهیونیست‌ها خواست تا از بخش لبنانی روستای الغجر که تحت کنترلشان است، عقب‌نشینی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید