اینترنت مقر منافقین در آلبانی قطع شد/ فشار بیشتر دولت و مردم آلبانی به تروریست‌ها
کد خبر: 27145

اینترنت مقر منافقین در آلبانی قطع شد/ فشار بیشتر دولت و مردم آلبانی به تروریست‌ها

دولت آلبانی در جدیدترین اقدام خود برای محدودسازی فعالیت‌های تروریستی و سایبری منافقین، شبکه اینترنت مقر اشرف۳ را قطع کرده است.

به گزارش خودکارنیوز، دولت آلبانی در جدیدترین محدودیت خود برای منافقین در تیرانا، شبکه اینترنت مقر اشرف3 را قطع کرده است.

یک منبع آگاه امنیتی به تسنیم گفت که این اقدام برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی منافقین صورت گرفته است و در پی آن، اعضای این گروهک مجبور به استفاده از اینترنت سیم‌کارت و برخی روش‌های غیرقانونی دیگر شده‌اند.

این دومین ضربه اساسی دولت آلبانی در ماه‌های گذشته به یگان سایبری منافقین است.

پلیس ضدشورش این کشور، خردادماه سال جاری نیز با ورود به مقر اشرف3، تعداد زیادی از کامپیوترها، سرورها و هاردهای متعلق به یگان سایبری منافقین را با خود بُرد.

منافقین پس از اخراج از عراق و انتقال به آلبانی که موجب دور شدن آنها از مرزهای ایران و محدودیت شدید آنها برای انجام عملیات‌های تروریستی در داخل کشور شد، بیشترین تمرکز خود را به‌روی اقدامات سایبری و فعالیت‌های جاسوسی و جذب در فضای مجازی قرار دادند.

گفته می‌شود، سرورهایی که از این گروهک توقیف شده، حاوی اطلاعات زیادی خصوصاً درباره رابطین منافقین در داخل کشور بوده که بنا بر گفته برخی منابع، این اطلاعات به ایران نیز منتقل شده است.

با توقیف تجهیزات یگان سایبری منافقین، اعضای این گروهک ناچار به شیفت‌بندی برای استفاده از تعداد محدود سیستم‌های باقی‌مانده شده‌اند.

اقدام مردم آلبانی علیه منافقین

علاوه بر این، در پی اعتراضات شدید مردم آلبانی به‌خصوص در شهر دورس و روستای مانز که از حواشی امنیتی حضور منافقین در خاک خود نگران هستند، برخی اقدامات خودجوش علیه منافقین صورت گرفته است که در نتیجه آن، پلیس آلبانی اقدام به مراقبت‌های 24ساعته در قالب گشت‌های 4ـ5نفره در این منطقه کرده است.

طی روزهای اخیر، پلیس آلبانی با نصب کیوسک‌هایی در ورودی‌های اشرف3، تردد در این اردوگاه را هم به‌شدت محدود کرده است و همه رفت‌وآمدها باید زیر نظر پلیس انجام شود.

IMG_20230821_085900

به‌سمت فروپاشی

وضعیت منافقین خصوصاً پس از حمله پلیس آلبانی به مقر آنها در خردادماه که منجر به افشای اسنادی مبنی بر برنامه‌ریزی جهت اقدامات تروریستی در خاک ایران و اقدامات تروریسم سایبری با همکاری موساد علیه ایران شد، اوضاع را برای کنترل اعضای این گروهک بسیار سخت کرده است و سران منافقین با یک بحران بی‌سابقه مواجه شده‌اند.

بنا بر گزارش تسنیم، برخی مقامات ارشد منافقین اخیراً در جلسه‌ای محرمانه، با اشاره به وضعیت پیش‌آمده و همچنین افزایش بی‌سابقه انتقادات صریح از سوی نیروها، از تعبیر «فروپاشی تشکیلاتی» استفاده کرده‌اند.

این فروپاشی به‌ویژه پس از فرار «بیجار رحیمی» از اعضای قدیمی این گروهک و افشاگری وی علیه منافقین، روند تندتری گرفته است و بسیاری از اعضای رده‌پایین و حتی برخی مقامات رده‌بالا خواهان جدایی هستند و همین امر فشار و سخت‌گیری بیشتر به‌روی بدنه را افزایش داده است.

اخیراً فرشته شجاع عضو شورای مرکزی منافقین در یکی از نشست‌های این گروهک با هدف ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری از فرارهای دیگر عنوان کرده‌ است که هرکسی مانند بیجار رحیمی از مقر فرار کند با دولت آلبانی هماهنگ می‌کند که عنصر فراری را به‌عنوان یک عضو غیرقانونی شناسایی و تحویل ایران دهند.

این سخنان البته نتوانست اعضای ناراضی و مسئله‌دار منافقین را قانع کند و برخی از آنها گفته‌اند که "اگر روابط سازمان با دولت آلبانی در این سطح بود، حداقل گشت‌ها و ایست و بازرسی‌های اطراف و داخل مقر تعطیل می‌شد."

وضعیت بحرانی گروهک منافقین البته با مرگ‌های مشکوکی در هفته‌های اخیر نیز همراه بوده است.

ازجمله افرادی که به این شکل کشته شدند، «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» بود که در جریان حمله پلیس آلبانی به قتل رسید و برخی معتقدند او به‌دلیل برخی اختلافات با سران گروهک و با صحنه‌سازی توسط آنها کشته شده است.

فرجی از اعضای باسابقه منافقین و از اعضای تیم ترور شهید حسن آیت در دهه 60 بود.

عذری طالقانی، اسماعیل علی‌پور و منیر تژ نیز از دیگر اعضای بعضاً باسابقه بودند که به‌دلیل اختلافات با سران منافقین به‌طرز مشکوکی کشته شدند.

دیدگاه تان را بنویسید