سه تفنگدار دریایی آمریکا در مانور نظامی در سواحل شمال استرالیا جان باختند+ ویدئو
کد خبر: 27424

سه تفنگدار دریایی آمریکا در مانور نظامی در سواحل شمال استرالیا جان باختند+ ویدئو

مقامات نظامی آمریکا تایید کردند در جریان سقوط هواپیمای حامل تفنگداران دریایی آمریکا در جزیره‌ای در شمال استرالیا سه تفنگدار این کشور کشته و ۲۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش خودکارنیوز، مقامات آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران تایید کردند که در جریان سقوط یک فروند هواپیمای حامل تفنگداران دریایی آمریکا در جزیره‌ای در شمال استرالیا سه تفنگدار دریایی این کشور کشته و ۲۰ نفر مجروح شدند. این هواپیمای نظامی در یک رزمایش چند ملیتی حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مرگ سه تفنگدار دریایی آمریکا در جزیره «ملویل» تایید شد. نوع هواپیمای سقوط کرده نیز «وی-۲۲ اسپری» گزارش شده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که علت سقوط هواپیما در دست بررسی است. بر اساس مکالمه ضبط شده، یک مقام نظامی ایالات متحده به پرسنل ترافیک هوایی استرالیا گزارش داد که آتش سوزی قابل توجهی در مجاورت محل سقوط هواپیما رخ داده است.

«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا نیز در واکنش به این حادثه گفت که تنها نظامیان آمریکایی در این سانحه مجروح شدند. در این رزمایش نظامیانی از ارتش‌های استرالیا، تیمور شرقی، اندونزی، فیلیپین و ایالات متحده شرکت کرده‌اند. این تمرین ۱۲ روزه قرار است پنجشنبه هفته آینده به پایان برسد.

صبح یکشنبه ابتدا گزارش شد یک فروند هواپیمای نظامی حامل ۲۰ تفنگدار دریایی آمریکا در جریان رزمایش «نمایش شکارچیان در امتداد سواحل شمال استرالیا سقوط کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش کرد که در نتیجه سقوط این هواپیمای نظامی آمریکا چندین سرنشین بالگرد نجات یافته‌اند و برخی نیز ناپدید شده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا روز شنبه نیز اعلام کرد که یک خلبان جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» این کشور حین سانحه ‌هوایی نزدیک پایگاه «تفنگداران دریایی» در ایالت «کالیفرنیا» جان خود را از دست داده است. این سانحه در شرق پایگاه «میرامار» نیروی دریایی در کالیفرنیا رخ داد. تیم جستجو و نجات بعد از این سانحه موفق شد بقایای این خلبان آمریکایی را پیدا کند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که تیم تحقیق در حال بررسی علت این سانحه است

حجم ویدیو: 13.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید