تشکر نتانیاهو از سعودی‌ها بابت کمک به هواپیمای صهیونیستی+ ویدئو
کد خبر: 27494

تشکر نتانیاهو از سعودی‌ها بابت کمک به هواپیمای صهیونیستی+ ویدئو

در ادامه واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به اقدام عربستان سعودی برای دادن اجازه فرود اضطراری به یک هواپیمای مسافربری این رژیم در جده، بنیامین نتانیاهو از عربستان سعودی تشکر کرد.

به گزارش خودکارنیوز، بنیامین نتانیاهو با انتشار یک ویدئو و دو پیام در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) به زبان‌های عبری و عربی از عربستان سعودی در ماجرای فرود اضطراری یک هواپیمای اسرائیلی در جده قدردانی کرد.

در شرایطی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به صورت هماهنگ در حال پوشش خبرها درباره فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری این رژیم در عربستان سعودی هستند، نتانیاهو هم به این ماجرا واکنش نشان داد.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، یک هواپیمای مسافربری حامل مسافران رژیم صهیونیستی که از سیسیل ایتالیا عازم تل‌آویو بود، روز دوشنبه (دیروز) به دلیل «مشکل فنی» مجبور به تغییر مسیر و فرود اضطراری در جده عربستان سعودی شد.

به روایت این روزنامه و دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی، مسافران این هواپیما رفتار عربستان سعودی با آنها در فرودگاه جده را «گرم» و خوب توصیف کردند.

طبق گزارش رسانه‌ها، یک هواپیمای مسافربری از امارات عربی متحده به جده فرستاده شد و مسافران صهیونیست را به تل‌آویو منتقل کرد.

در شرایطی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی به طور پر حجم به بازتاب دادن خبر فرود اضطراری این هواپیما در جده و رفتار خوب عربستان سعودی با مسافران آن پرداخته‌اند، نخست‌وزیر این رژیم از عربستان سعودی تشکر کرد.

بنیامین نتانیاهو با انتشار یک ویدئو و دو پیام در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) به زبان‌های عبری و عربی، ذوق زدگی خود را از کمک عربستان سعودی به هواپیمای حامل مسافران صهیونیست بروز داد.

او تصریح کرد: «من از استقبال گرم مقامات سعودی از مسافران اسرائیلی که هواپیمای آنها با مشکلاتی روبرو و مجبور به فرود در جده شد، بسیار قدردانی می‌کنم و خوشحالم که همه به خانه باز می‌گردند. من از (اقدام مبتنی بر) حسن همجواری بسیار قدردانی می‌کنم».

اظهارات بنیامین نتانیاهو از در شرایطی مطرح شده که طی ماه‌های اخیر رسانه‌های غربی و رژیم صهیونیستی به شدت در حال گمانه زنی درباره تلاش‌های دولت آمریکا برای عادی سازی روابط بین این رژیم و عربستان سعودی هستند.

مسأله عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، همراه با پیچیدگی‌های زیادی هم برای ریاض، هم تل آویو و هم برای واشنگتن است و به نظر می‌رسد آمریکا بیش از دو طرف دیگر تمایل زیادی برای این توافق نشان می‌دهد.

وبگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت که واشنگتن تلاش دارد رضایت رژیم اسرائیل را برای دادن برخی امتیازات قابل توجه به فلسطینی‌ها در ازای توافق با عربستان سعودی جلب کند

دیدگاه تان را بنویسید