تداوم اعتراضات خیابانی به هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد
کد خبر: 27730

تداوم اعتراضات خیابانی به هتک حرمت مجدد قرآن در سوئد

پلیس سوئد دوشنبه شب اعلام کرد که اعتراضات خیابانی به هتک حرمت مجدد قرآن در این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته مقامات پلیس سوئد، درگیری بین پلیس و معترضان خیابانی به هتک حرمت مجدد قرآن در این کشور در مالمو سومین شهر بزرگ سوئد دوشنبه شب نیز همچنان ادامه یافت.

در همین ارتباط اولف کریسترسون نخست‌وزیر سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: حوادث مالمو وحشتناک است.

وی افزود: این اعتراضات خیابانی بخشی از امواج خشونت در سوئد و رویدادهای وحشتناکی هستند که دولت تا آخر با این حوادث مبارزه خواهد کرد.

اعتراضات زمانی آغاز شد که سالوان مومیکا (یک پناهنده عراقی ساکن استکهلم) روز یکشنبه بار دیگر یک نسخه از قرآن را در محله مهاجران روزنگارد مالمو سوزاند.

به گزارش رسانه‌های محلی، جوانان مسلمانی که از پلیس سوئد به خاطر اجازه مجدد به هتک حرمت قرآن در این کشور شمال اروپا عصبانی بودند، لاستیک‌ها را در محله روزنگارد به آتش کشیدند.

پلیس سوئد مدعی شد که معترضان ده‌ها خودرو را در مناطق مختلف این شهر از جمله در یک گاراژ به آتش کشیده و به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، سوزاندن قرآن در سوئد و دانمارک به بهانه آزادی بیان اعتراضات خشمگینی را در کشورهای مسلمان برانگیخته است.

در همین ارتباط، سازمان همکاری اسلامی (OIC) ماه گذشته از کشورهای عضو خود خواست تا اقدامات مناسب سیاسی و اقتصادی را علیه سوئد و سایر کشورهایی که در آنها اجازه سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان وجود دارد، انجام دهند.

مومیکا روز یکشنبه اقدام به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در شهر مالمو سوئد کرد.

در پی این اقدام حدود ۱۰۰ معترض به پلیس و مومیکا که یک پناهجوی عراقی مقیم استکهلم است، سنگ و بطری آب پرتاب کردند.

پس از افزایش تنش، پلیس مومیکا را از صحنه درگیری دور کرده و ۱۵ معترض را دستگیر کرد.

در این پیوند وزارت اطلاعات ایران با انتشار اطلاعیه‌ای مستنداتی از وابستگی فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد به رژیم صهیونیستی را منتشر کرد و نوشت: پروژه‌ مومیکا مأموریت ابلاغی صهیونیسم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از جنایت بزرگ صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم و نیز اوضاع بحران‌ زده در داخل سرزمین‌های اشغالی بوده است.

طبق مستندات موجود، این عنصر خبیث در سال ۲۰۱۴ اقدام به تأسیس حزبی با عنوان «اتحادیه‌ی دمکراتیک سریانی» در عراق کرده و ادعا می‌کند که او نماینده‌ اصلی و صدای مسیحیان شمال غرب عراق است! لکن اهداف ضدملّی و تحرکات مشکوک وی، روز بروز استمرار فعالیت‌های حزبش را با سوالات بیشتری مواجه کرده، باعث افزایش حساسیت و مظنونیت در جامعه‌ی عراق به وی می‌گردد. تا آنجا که عرصه را برای ادامه‌ فعالیت خود در آن کشور تنگ می‌بیند.

اطلاعات به دست آمده از صهیونیست‌ها حاکی است که «سلوان مومیکا» از چند کشور اروپایی درخواست اقامت می‌کند که پاسخی دریافت نمی‌کند. لذا تلاش گسترده‌ای برای تماس با رژیم اشغالگر قدس را آغاز می‌کند. وی برای اثبات وفاداری و کارآیی خود برای دستگاه جاسوسی صهیونیسم، کارنامه‌ای از خویش ارائه می‌کند. در این کارنامه، خود را از مهمترین معارضین دولت عراق معرفی می‌کند. همچنین ادعا می‌کند توسط جریان مقاومت اسلامی عراق به اتهام همکاری با رژیم اشغالگر قدس و تلاش برای تشکیل حکومت مستقل مسیحیان آرامی در استان نینوا، مدتی در بازداشت بوده است.

دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ میلادی او را به طور رسمی به خدمت می‌گیرد و رابطی اطلاعاتی برایش تعیین می‌کند. مأموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق به‌ ویژه در استان نینوا از جمله مأموریت‌های محوله به وی بوده است.

مومیکا پس از خدمات فراوانش به دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها، درخواست انتقال به یک کشور اروپایی را ارائه می‌دهد. عوامل رژیم اشغالگر نیز با این ارزیابی که «مومیکا در قبال امکان اقامت در اروپا، به هر مأموریتی تن می‌دهد» ، اقامت و سپس تابعیت پادشاهی سوئد یعنی حیاط خلوت سرویس جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی را به این عنصر پلید خیانت‌پیشه اعطاء می‌کنند.

در اطلاعیه‌ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اشاره شد که همزمانی پروژه‌ جنایتکارانه‌ هتک کلام الله مجید توسط سلوان مومیکا در سوئد با جنایت بزرگ صهیونیستها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم و نیز اوضاع بحران‌ زده در داخل سرزمینهای اشغالی، نشان می‌دهد که پروژه‌ی مومیکا مأموریت ابلاغی صهیونیزم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بوده است. اما سوی دیگر آن اتفاق شوم، سوابق سوء و متعددِ اسلام ستیزانه‌ پادشاهی سوئد است که عملاً خود را در برابر اعتقادات مقدس و احساسات پاک بیش از ۲ میلیارد مسلمان جهان قرار داده است.

دیدگاه تان را بنویسید