هشدار خطرناک مدودف؛ غربی‌ها می‌توانند انتظار این را داشته باشند که تروریست‌ها دوباره حمله‌ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ انجام دهند، اما این بار هسته‌ای حتی بدتر!
کد خبر: 27952

هشدار خطرناک مدودف؛ غربی‌ها می‌توانند انتظار این را داشته باشند که تروریست‌ها دوباره حمله‌ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ انجام دهند، اما این بار هسته‌ای حتی بدتر!

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه که هم‌اکنون معاون شورای امنیت این کشور است، در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظر می‌رسد که همه الان به گستاخی و خودشیفتگی منزجرکننده کشورهای غربی، به ویژه آمریکا، همچنین به باور نامعقولشان نسبت به درستی و انحصارگرایی‌شان و به گستاخی جهانی‌شان نسبت به هر مسئله‌ای، چه مربوط به زمان صلح باشد و چه مروبط به جنگ، عادت کرده‌اند.

به گزارش خودکارنیوز، مدودف افزود: چه می‌توان گفت؟ چیز جدیدی وجود ندارد. فقط یادتان باشد که مادربزرگ مادلین آلبرایت گفته بود «اگر مجبوریم از زور و اعمال قدرت استفاده کنیم، به خاطر این است که ما آمریکا هستیم! ما ملتی مسئولیت‌پذیر هستیم. ما سربلندیم. نگاهمان به آینده است!»

معاون شورای امنیت روسیه در ادامه این پست تلگرامی نوشت: اما گاهی از خود می‌پرسید «خب، چطور این‌ها می‌توانند مردمان خوبی باشند؟ هر چه باشد، روی کره دیگری که زندگی نمی‌کنند! آیا کل عقلشان را از دست داده‌اند؟»

او در ادامه گفت: تحریم‌های غیرقانونی علیه روسیه و کشورهای دوست ما، هیچ مشکلی ندارد، هیچ توجیهی لازم نیست. درعین حال، به اموال غربی در اقتصادهای عقب‌مانده‌تان دست نزنید. غرب می‌تواند هر سلاحی برای دشمنان ما بفرستد. اما دوستان ما از این کار منع و به هر طریق ممکن تهدید به تلافی می‌شوند. آدم‌ربایی شهروندان کشورهای دیگر در سراسر جهان برای محاکمه در آمریکای عزیزتان کاملا قانونی است! اما نمی‌توان به آمریکایی‌ها دست زد،‌ آن‌ها «گاوهای مقدسند»، حتی اگر جاسوسان خبره و معتاد به مواد مخدری باشند که در حال ترک بدنشان به رعشه افتاده یا کودک‌آزارانی باشند که آب دهانشان به راه افتاده است.

مدودف در ادامه انتقاداتش از غرب نوشت: نمی‌خواهم زیادی تندی کنم اما می‌توانند انتظار این را داشته باشند که یک موقعی، تروریست‌ها دوباره حمله‌ای به شکل ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ انجام دهند اما این بار، هسته‌ای یا بیولوژیکی. حتی بدتر، یکی از رهبران کشورهای هسته‌ای کنترل خود را از دست بدهد و تصمیمی احساسی برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بگیرد. علاوه بر این، باشگاه هسته‌ای مدام در حال گسترش است و بخش قابل توجهی از آن هیچ تعهدی ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید