حمله هکری به دادگاه لاهه
کد خبر: 28349

حمله هکری به دادگاه لاهه

به دنبال حمله سایبری به سامانه‌های داخلی دادگاه لاهه، فعالیت‌های روزانه دادگاه مختل شده است و کارمندان دادگاه نمی‌توانند به حساب‌های کاربری خود یا شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش خودکارنیوز،به نقل از ایندیپندنت، مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری لاهه، روز پنجشنبه، تایید کردند که در‌پی حمله سایبری به سامانه‌های داخلی دیوان، فعالیت‌های روزانه دادگاه مختل شده است و کارمندان دادگاه نمی‌توانند به حساب‌های کاربری خود یا شبکه جهانی اینترنت دسترسی داشته باشند.

رویترز، روز پنجشنبه در گزارشی به‌نقل از منابع داخلی و وکلایی که با دیوان کیفری لاهه کار می‌کنند، نوشت سامانه‌های دیجیتال دیوان هک شده و با محدودیت‌ها و اختلال‌های شدیدی همراه است.

به‌ گفته وکلا و منابع که نخواسته‌اند نامشان گفته شود، در حال حاضر، بیشتر سامانه‌های دیجیتال دیوان قطع شده است و کارمندان نمی‌توانند به ایمیل‌های کاری خود دسترسی داشته باشند. کارمندانی هم که در خارج از مقرر اصلی دیوان کار می‌کنند، به مدارک و مستندات پرونده‌ها دسترسی ندارند. هنوز به‌طور رسمی به عاملان احتمالی یا کشوری که می‌تواند پشت این حمله سایبری باشد اشاره‌ای نشده است.

دیوان کیفری بین‌المللی که مقر آن در شهر لاهه هلند است، برای نخستین بار روز سه‌شنبه اعلام کرد که هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است و تلاش می‌کند تا کار اصلی روزانه دیوان ادامه پیدا کند و مختل نشود.

روز پنجشنبه جلسه محاکمه دو مرد که به رهبری یک گروه شبه‌نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی متهم بودند برگزار شد، اما به‌دلیل مشکلات فنی «پخش زنده» دادگاه ممکن نبود و روزنامه‌نگارانی که در محل حاضر بودند نتوانستند از جایگاه ویژه خبرنگاران، جریان دادگاه را دنبال کنند.

دیدگاه تان را بنویسید