شورای دفاع ملی یمن: «دولت فعلی» صنعا برکنار شد
کد خبر: 28556

شورای دفاع ملی یمن: «دولت فعلی» صنعا برکنار شد

ساعتی پس از سخنرانی روز چهارشنبه رهبر جنبش انصارالله، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای دولت کنونی صنعا به ریاست عبدالعزیز بن حبتور را برکنار و مسئولیت پیشبرد امور را به وی محول کرد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از المیادین، شورای دفاع ملی جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه به درخواست عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله بر ضرورت تغییرات بنیادین در تشکیلات سیاسی حکومت، دولت فعلی صنعاء به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» را برکنار و تا تشکیل دولت جدید، مسئولیت پیشبرد امور را به وی محول کرد.

شورای دفاع ملی یمن در بیانیه خود با قدردانی از عملکرد دولت بن حبتور در طول تجاوز دشمنان به یمن، محاصره و تحریم تأکید کرد که بن حبتور و دولت متبوع وی در حال حاضر وظیفه اداره عمومی کشور به غیر از عزل و نصب را بر عهده خواهد داشت.

در بیانیه شورای دفاع ملی یمن در صنعا همچنین آمده که ما از تصمیم سید عبدالملک الحوثی حمایت می‌کنیم و حضور پرشور امروز مردم در همه شهرها در مراسم میلاد پیامبر اکرم (ص) را تبریک می‌گوئیم.

گفتنی است رهبر جنبش انصارالله یمن عصر دیروز در نطقی به مناسبت ولادت پیامبر اسلام (ص)، درباره تحول بنیادین و مرحله گذار سیاسی در صنعاء تاکید کرده بود: ما بر پایبندی به مشارکت ملی، مفهوم شورا و وحدت مردم یمن تاکید می‌کنیم و استبداد را نمی‌پذیریم. پس از تشکیل دولت جدید در یمن، برای اصلاح قوه قضائیه و ورود علمای آشنا به احکام اسلامی در آن تلاش خواهیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید