ترامپِ غایب، برنده دومین مناظره جمهوری‌خواهان
کد خبر: 28583

ترامپِ غایب، برنده دومین مناظره جمهوری‌خواهان

دومین مناظره درون حزبی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا تا اندازه‌ای بد پیش رفت که نظرسنجی پس از این مناظره نشان می‌دهد غیبت دونالد ترامپ در این مناظره به نفعش تمام شده است.

به گزارش خودکارنیوز، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها پس از دومین مناظره جمهوری‌خواهان که چهارشنبه شب برگزار شد، نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و از نامزدهای اصلی حزب جمهوری‌خواه با انصراف از شرکت در این مناظره، در حقیقت پیروز اصلی مناظره شناخته شده است.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌ میل»، تحلیلگران گفته‌اند «ران دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا و از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه که پس از ترامپ در جایگاه دوم قرار دارد، در مناظره شب گذشته در مقایسه با مناظره اول مطمئن‌تر عمل کرد و ۱۶ دقیقه اول این مناظره دو ساعته را سکوت در پیش گرفت و بعد مستقیماً به انتقاد از ترامپ پرداخت و به سوابق خود به عنوان فرماندار فلوریدا اشاره کرد تا توضیح دهد که قرار است کشور آمریکا را در صورت پیروزی در انتخابات به چه شیوه‌ای رهبری کند.

فرماندار ایالات فلوریدا از غیبت ترامپ انتقاد و تأکید کرد او در جایی که باید عمل کند، غایب است. وی تصریح کرد رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده باید در صحنه حاضر می‌شد، زیرا به مردم این بدهی را دارد که در مناظره از کارنامه کار خود دفاع کند.

شبکه سی ان ان نیز در خصوص مناظره چهارشنبه که به مدت دو ساعت به طول انجامید، نوشت دومین مناظره نمایندگان حزب جمهوری‌خواه با وقفه‌ها، بحث‌های متقابل و کشمکش‌های طولانی بین نامزدها و مجریان برنامه بر سر زمان سخنرانی گذشت که چنین چیزی برای بینندگانی که سعی داشتند همه چیز را بفهمند سخت بود، اما برای این نامزدهای جمهوری‌خواه حتی بدتر بود زیرا تلاش می‌کردند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای ترامپ غایب مطرح شوند.

سی ان ان سپس ادامه داد که «نیکی هیلی» و دیسانتیس از جمله نامزدهای جمهوری‌خواه بودند که تمایل چندانی نداشتند در یکساعت اول مناظره خود را وارد کشمکش‌ها کنند.

شبکه راشاتودی هم در این خصوص نوشت مناظره‌ دوم جمهوری‌خواهان که برخی آن‌ را «رقابت برای معاونت ریاست‌جمهوری توصیف کردند»، پر بود از لحظاتی که نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا علیه «جو بایدن» و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از شوخی‌های بی‌مزه استفاده کردند.

راشاتودی سپس توضیح داد بعنوان مثال، «کریس کریستی» فرماندار سابق نیوجرسی به دلیل برچسب زدن به ترامپ با عنوان «دونالد اردک» به دلیل عدم حضور در مناظره در فضای مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

ترامپ در اولین مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت نکرد و دیگر نامزدهای هم‌حزبی را در سطح خود ندانست. نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در بین نامزدهای جمهوری‌خواه، ترامپ با ۵۶.۶ درصد در صدر قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید