گسترش روابط کابل مسکو محور دیدار مقامات طالبان و مفتی اعظم روسیه
کد خبر: 28586

گسترش روابط کابل مسکو محور دیدار مقامات طالبان و مفتی اعظم روسیه

سرپرست وزارت خارجه طالبان با مفتی اعظم رئیس علمای روسیه دیدار کرده است.

سرپرست وزارت خارجه کشور در ادامه دیدارهایش در روسیه، با مفتی اعظم رئیس علما آن کشور و نیز امام مسجد مرکزی مسکو دیدار کرده است و گفته است که علما روسیه نقش مؤثر و کارآمدی را در تقویت روابط همه جانبه میان افغانستان و روسیه ایفاء نمایند.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)- حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روز (پنجشنبه 6 مهر گفت امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در ادامه دیدارهایش در روسیه با مفتی اعظم رئیس علمای آن کشور و نیز امام مسجد مرکزی مسکو دیدار کرده است.

 

ضیا احمد گفت امیرخان متقی، در این دیدار اوضاع جاری و ثبات بوجود آمده در افغانستان را با علمای روسی شریک ساخت و از آنان خواست که نقش مؤثر و کارآمدی را در تقویت روابط همه جانبه میان افغانستان و روسیه ایفاء نمایند.

 

مفتی اعظم روسیه در این دیدار گفت برای گسترش روابط میان افغانستان و روسیه همکاری جدی خواهند کرد.

 

معاون سخنگوی وزارت امو رخارجه گفت متقی، در این دیدار از اوضاع جاری و ثبات بوجود آمده در افغانستان نیز به علمای روسی معلومات ارایه کرده است.

 

امیرخان متقی به دعوت دولت روسیه روز دو شنبه با هدف اشتراک در نشست فارمت مسکو که قرار است روز جمعه ۷ مهر در شهرکازان روسیه برگزار شود به این کشور سفر کرده است.

 

در این نشست نمایندگانی از کشورهای همسایه و منطقه در مورد افغانستان بحث و گفتگو خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید