اقدام جدید چین قیمت جهانی گازوئیل را بالا می‌برد
کد خبر: 28614

اقدام جدید چین قیمت جهانی گازوئیل را بالا می‌برد

مقامات چین به پالایشگاه‌های بزرگ کشور اعلام کرده‌اند منتظر سهمیه‌های بیشتر صادرات سوخت در ادامه سال جاری میلادی نباشند. این اقدام قیمت جهانی گازوئیل را بالا می برد.

به گزارش خودکارنیوز، چین احتمالاً در سال جاری سهمیه‌های صادرات سوخت را افزایش نمی‌دهد. بدین ترتیب قیمت جهانی گازوئیل در بحبوحه کمبود عرضه و ممنوعیت صادرات روسیه بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.
مقامات چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا به پالایشگاه‌های بزرگ کشور اعلام کرده‌اند منتظر سهمیه‌های بیشتر صادرات سوخت در ادامه سال جاری میلادی نباشند.
چین از ابتدای سال جاری تا حالا سه بسته سهمیه‌ صادرات سوخت برای پالایشگاه‌های بزرگ اعلام کرده که طبق آن مجوز صادرات بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما را دارند.
آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا
چین در پایان ماه اوت سهمیه صادرات سوخت را برای پالایشگاه‌ها بسیار بالا برد تا رشد اقتصاد تضمین شود و محصولات بیشتری را در زمان اوج تقاضا برای سوخت در داخل، به خارج از کشور بفروشند.
تحلیلگران و منابع صنعتی پیش بینی می‌کنند با وجود عدم ارائه سهمیه دیگری برای صادرات سوخت در ادامه سال جاری میلادی، چین صادرات سوخت خود را در ماه اکتبر افزایش می‌دهد، چون حاشیه‌های سود پالایشگاهی و تقاضای جهانی برای سوخت هواپیما رو به افزایش است.
انتظار می‌رود صادرات محصولات پالایشی چین در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر افزایش داشته باشد و بیشتر این افزایش متعلق به بنزین و سوخت هواپیما باشد.

دیدگاه تان را بنویسید