پکن: وضعیت کنونی در فلسطین اشغالی بسیار وخیم است
کد خبر: 28821

پکن: وضعیت کنونی در فلسطین اشغالی بسیار وخیم است

نماینده ویژه دولت چین برای غرب آسیا، امروز گفتگوی بین طرف‌های فلسطینی و رژیم موقت صهیونیستی بر اساس راهکار دو دولتی برای پایان دادن به بحران را ضروری دانست.

به گزارش خوکارنیوز ، «ژای جون» نماینده ویژه دولت چین در امور غرب آسیا امروز (جمعه) گفتگوی بین طرف‌های فلسطینی و رژیم موقت صهیونیستی برای پایان دادن به بحران را ضروری دانست.

ژای که به عربستان سعودی سفر کرده، در جریان دیدار «ولید الخریجی» معاون وزیر خارجه این کشور گفت که از سرگیری مذاکرات سازش بر اساس راهکار دو دولتی، تنها راه موثر برای شکستن دور باطل مناقشات در فلسطین اشغالی است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «وضعیت کنونی بین فلسطین و اسرائیل بسیار وخیم است و فقط از طریق آتش‌بس و توقف سریع درگیری‌ها و همچنین تنش‌زدایی می‌توان شرایط لازم برای راهکار سیاسی را ایجاد کرد».

این دیپلمات چینی اظهار داشت: «پکن مایل به حفظ تعامل و هماهنگی با سعودی، پیوستن به تلاش‌ها برای ترویج صلح و ارتقای حل‌وفصل زودهنگام جامع و عادلانه موضوع فلسطین است».

پیش از این نیز «وانگ یی» وزیر خارجه چین ضمن تاکید بر لزوم توقف سریع حملات به نوار غزه، گفت که پکن خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح قوی‌تر، گسترده‌تر و مؤثرتر در اسرع وقت برای حمایت از از سرگیری مذاکرات صلح است. 

شبکه «المیادین» امروز گزارش داد که طبق آمار اولیه تعداد کل شهدای حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، از ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده و ۱۸ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید