کارشناس عرب: دشمن صهیونیستی به دنبال تبدیل بیمارستان‌های غزه به گورستان است
کد خبر: 28944

کارشناس عرب: دشمن صهیونیستی به دنبال تبدیل بیمارستان‌های غزه به گورستان است

یکی از کارشناسان عرب بین المللی بهداشت عمومی با اشاره به بمباران های مکرر بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی، این اقدام جنایتکارانه را عامدانه و برنامه ریزی شده دانست.

به گزارش خودکارنیوز ، به نقل از رای الیوم، «مهند السنور» کارشناس بین المللی بهداشت عمومی با اشاره به هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: رساندن سیستم بهداشت و درمان غزه به مرز فروپاشی، طرح جنایتکارانه و عامدانه و برنامه ریزی شده صهیونیست ها است و این اقدام در واقع مقدمه ای برای کشتار جنگی است.

وی بیان کرد: جنایت برنامه ریزی شده اسرائیل فقط به بمباران بیمارستان‌های غزه محدود نمی‌شود، بلکه کل سیستم بهداشت و درمان و کلینک های این منطقه هم به میزان هفتاد درصد مورد هدف صهیونیست ها بوده است.

النسور تاکید کرد: هدف صهیونیست ها از بمباران مخازن آب، آمبولانس ها، زیرساخت‌های آب و فاضلاب و کلینک ها و بیمارستان‌ها، از کار انداختن همه مراکز بهداشتی و درمانی فلسطینیان در غزه طی اقدامی برنامه ریزی شده می باشد.

وی همچنین با اشاره به هدف قرار دادن پنل های خورشیدی که برق بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه را تامین می کند، گفت: هنگامی که پنل‌های خورشیدی بالای بیمارستان‌ها از سوی صهیونیست ها دف قرار می‌گیرد هدفش محروم کردن بیمارستان از انرژی جایگزین و تبدیل آن به گورستان است. این جنایتی جنگی است که همه آنرا می‌دانند. آنکس که هفتاد درصد مراکز بهداشت و درمان غزه را نابود می‌کند می‌داند که بیش از ۵۵۰۰ زن باردار در آستانه وضع حمل را هدف قرار می‌دهد. هدف قرار دادن مخازن آب و زیرساخت‌های بهداشت و درمان غزه نیز همچون هدف قرار دادن بیمارستان ها و زیرساخت های آن به شکل متوالی، کشتار جمعی است.

نیروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه نزدیک به ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید