اصرار آمریکا به افزایش تلفات غزه با ادامه کمک‌های تسلیحاتی
کد خبر: 29122

اصرار آمریکا به افزایش تلفات غزه با ادامه کمک‌های تسلیحاتی

علیرغم افزایش تلفات غیرنظامیان در جنوب غزه، این موضوع که دولت آمریکا در روند ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، امری بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش خودکارنیوز ، در حالی که آمریکا جهت محدود کردن کمک‌های نظامی‌ به رژیم صهیونیستی در بحبوحه تشدید حملات به غزه کوچک‌ترین اقدامی انجام نمی‌دهد، دولت بایدن ادعا کرده در مواجهه با افزایش تلفات ناشی از تهاجمات رژیم صهیونیستی در جنوب این منطقه در تلاش است تا به متحد خود فشار بیاورد تا تلفات غیرنظامیان را در این منطقه را به حداقل ممکن برساند.

به گزارش رویترز، مقامات ارشد ایالات متحده از جمله «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا حملات خود در جنوب غزه را به گونه ای هدفمند پیش ببرد تا از تکرار تلفات سنگین غیرنظامیان در این منطقه همانند شمال غزه جلوگیری کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به گفته وزارت بهداشت فلسطین، حدود ۹۰۰ نفر در غزه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی از روز جمعه پس از پایان آتش‌بس موقت در این منطقه تا روز دوشنبه به شهادت رسیده‌اند. تعدادی که تقریبا با شمار جان باختگان چهار روز اول جنگ غزه از تاریخ ۷ اکتبر برابری می‌کند. این آمار در جریان عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در چهار روز اول حملات زمینی این رژیم به شمال غزه در تاریخ ۲۸ اکتبر ۱ هزار و ۱۹۹ نفر عنوان شده است.  

به گفته دو مقام آمریکایی، واشنگتن در حال حاضر پیشنهادات مبتنی بر منع تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی و یا انتقاد شدید از عملکرد این رژیم جهت تغییر دادن تاکتیک‌های جنگی آن را رد می‌کند، چرا که معتقد است راهبرد موجود واشنگتن، مبنی بر انجام مذاکرات خصوصی با اسرائیل در این زمینه بسیار موثرتر است.

یک مقام ارشد آمریکایی هم در این رابطه گفته است: ما فکر می‌کنیم آنچه که انجام می‌دهیم آنها را به حرکت وا می‌دارد. وی با اشاره به این موضوع که چگونه نخست‌وزیر اسرائیل از اظهارات خود بر این مسئله که اجازه نمی‌دهد، هیچ کمکی وارد نوار غزه شود کوتاه آمده و در نهایت با ورود ۲۰۰ کامیون حاوی تجیهزات امدادی و کمکی به منطقه مذکور موافقت کرده است و این دستاورد در نتیجه اتخاذ دیپلماسی فشرده و نه تهدید به دست آمده است.  

اظهارات مقام آمریکایی مذکور در حالی مطرح می‌شود که سه روز از زمان از سرگیری بمباران هوایی جنوب غزه که ساکنان آن تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی اجساد کودکان و بزرگسالان را از زیر آواره بیرون کشیده‌اند، می‌گذرد.

به گفته این مقام آمریکایی، هر گونه کاهش حمایت نظامی از اسرائیل با خطرات بزرگی همراه خواهد بود. وی همچنین در ادعایی عنوان کرده است: به موازات آنکه آمریکا شروع به کاهش کمک‌های خود به اسرائیل کند، در اصل طرف‌های دیگر را تشویق می‌کند، وارد این درگیری شوند و در اصل این اقدام اثر بازدارندگی را تضعیف کرده و دیگر دشمنان اسرائیل را برای جنگ با آن ترغیب می‌کند.

این اظهارات در حالی طرح می‌شود که ایالات متحده حمایت خود از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ با غزه را «تزلزل ناپذیر» خوانده است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی نیز به هیچ عنوان تحت تاثیر خواسته‌های بین المللی حاضر به تغییر استراتژی جنگی خود نباشد.  

دیدگاه تان را بنویسید