اتهام‌زنی بی‌اساس آمریکا به کشورهای منطقه درباره حملات به کشتی ها در دریای سرخ
کد خبر: 29227

اتهام‌زنی بی‌اساس آمریکا به کشورهای منطقه درباره حملات به کشتی ها در دریای سرخ

آمریکا با تکرار ادعا های واهی و بدون ارائه هیچ گونه سند و شواهدی تلاش می کند تا با فرافکنی در ناکامی ها در برابر حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ دیگر کشورها را متهم کند.

به گزارش خودکارنیوز ، به نقل از رویترز، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جمعه به وقت محلی مدعی شد: ما می‌دانیم که ایران از عملیات علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ حمایت می کند.

وی افزود: این مساله با حمایت مادی طولانی‌مدت ایران و ترغیب اقدامات بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها در منطقه صورت می گیرد.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهام بی‌پایه و اساس دولت انگلیس در مورد ارتباط ایران با حملات صورت گرفته در دریای سرخ، اظهار کرد: این ادعاها با اهداف خاص سیاسی مطرح می‌شوند و حاکی از تلاش مقامات انگلیس برای وارونه نمایی واقعیت‌های منطقه و نیز بیانگر تأثیر پذیری آنها از ترجیحات طرف‌های ثالث از جمله رژیم کودک‌کُش صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اظهارات و اقدامات غیرسازنده برخی مقامات انگلیسی که خود عاملی برای تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است، تاکید کرد: همان طور که قبلا به صراحت اعلام‌ کرده‌ایم، گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند. این گروه‌ها به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ستاد نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

دیدگاه تان را بنویسید