میزان بارش برف در رشته کوه دنا به ۷ متر رسید
کد خبر: 21261

میزان بارش برف در رشته کوه دنا به ۷ متر رسید

بنا به گفته کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش برف در رشته کوه دنا به ۷ متر رسیده که نسبت به میانگین⁵۶6۶6۶۶۶ بلند مدت افزایش داشته است.

به گزارش خودکارنیوز، ولی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: میزان بارش برف در یخچال‌های رشته کوه دنا به 7 متر رسیده و در دامنه‌های دهستان کاکان یعنی ارتفاعات سه گوش به یک و نیم متر رسیده است.

وی میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد را 563.8 میلی متر عنوان کرد و افزود: میزان بارش‌های مدت مشابه 447.4 میلی متر بوده که 116.4 میلی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

بهره‌مند ابراز کرد: تاکنون 742.9 میلی متر بارش باران در یاسوج داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 282.3 و نسبت به میانگین بلند مدت 229.1  میلی متر افزایش داشته است.

 رشته کوه دنا با داشتن بیش از 50 قلعه بالای 4 هزار متر مشتمل بر سه بخش یا جبهه شرقی، مرکزی و غربی بوده که بخش شرقی این رشته کوه از دهستان کاکان بویراحمد شروع و به گردنه بیژن در سی سخت خاتمه می‌یابد.

جبهه شرقی دنا شامل قلل کل گایونه، پازن پیر، رمسه، تاپو، قاش سرخل، نول جنوبی و نول شمالی، کل خرمن،کله قندی، نمک، برف کرمو  بوده و تمام این قله‌ها به جز قله کله قندی بالای 4هزار متر ارتفاع دارند.

دیدگاه تان را بنویسید