ثبت ۳۹۵ میلیون تردد در نوروز ۱۴۰۲/ فوت ۶۶۶ نفر در تصادفات جاده‌ای
کد خبر: 22443

ثبت ۳۹۵ میلیون تردد در نوروز ۱۴۰۲/ فوت ۶۶۶ نفر در تصادفات جاده‌ای

رئیس پلیس راهور فراجا از ترافیک سنگین در بیشتر محورهای مواصلاتی و جاده‌های کشور خبر داد و اعلام کرد: طی نوروز امسال ۳۹۵ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد و در تصادفات جاده‌ای در ۱۵ روز طرح نوروزی ۶۶۶ نفر جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش خودکارنیوز به نقل از پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر روز گذشته در گفت‌وگوی زنده با اخبار ساعت ۱۴ شبکه اول سیما، گفت: تقریباً بار ترافیک برگشت شروع شده و از ۴۸ ساعت گذشته شدت بیشتری پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: تقریباً تا روز گذشته ۳۹۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی را تجربه کردیم و روز گذشته ۲۷ میلیون تردد در کشور اتفاق افتاده است. این روند حکایت از این است که ما نسبت به نوروز سال گذشته، بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد در کشور گزارش شده است.

 

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: در تصادفات جاده‌ای نیز از ۱۵ روز طرح نوروزی ۶۶۶ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۴ هزار نفر مجروح و مصدوم شدند.

 

هادیانفر تصریح کرد: ۷۶ درصد علت تصادفات سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

 

وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته آماری که بررسی می‌کردیم تقریباً ۳۹ درصد تصادفات مربوط به واژگونی است که عدم توجه به جلو یا خستگی و خواب‌آلودگی بوده و همچنین بیشترین تصادفات از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۰ شب اتفاق می‌افتد که رانندگان باید دقت کافی داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید