کلاهبرداری از شهروندان با ترفند پرداخت فطریه
کد خبر: 23015

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند پرداخت فطریه

پلیس فتا گلستان گفت:افراد سودجو با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و قرار دادن شماره حساب سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

 به گزارش خودکارنیوز، سرهنگ سعید تجری گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

او افزود: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

سرهنگ تجری افزود: کاربران به ویژه در فضای مجازی چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه‌های رسمی و معتبر معرفی شده توسط مراجع ذیصلاح اقدام کرده یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت: همچنین برای واریز نذورات و کمک‌های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنند تا زمینه کلاهبرداری برای سودجویان سایبری مهیا نشود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین کذب وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ تجری از مردم خواست: در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید